کد خبر 108282
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲
 پرداخت جریمه هنگفت فیات‌-کرایسلر

پرشین خودرو: گروه خودروسازی فیات-کرایسلر پس از گفت‌و‌گو‌های جدید به توافقی با وزارت دادگستری، آژانس حفاظت محیط‌زیست، ایالت کالیفرنیا و دیگر بخش‌ها درباره خودروهای دیزلی غیرمجاز دست یافت.

به گزارش پرشین خودرو، بنا به اعلام دولت آمریکا، فیات-کرایسلر از نرم‌افزار غیرقانونی و مشخص نشده در مدل‌های رم ۱۵۰۰ و جیپ گرند چروکی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ مجهز به پیشرانه‌ ۶ سیلندر ۳ لیتری اکو دیزل استفاده کرده است.

دولت می‌گوید این نرم‌افزار به‌عنوان وسیله‌ای متقلبانه عمل کرده و در زمان تست‌های آلایندگی به‌صورت کامل فعال شده و باعث کاهش یا غیرفعال شدن کنترل‌های آلایندگی در رانندگی واقعی می‌شود.

فیات-کرایسلر بر مبنای این توافق اقدام به فراخوان و تعمیر بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی در آمریکا خواهد کرد. این خودروساز همچنین ۳۰۵ میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد و برنامه‌ای وسیع برای پیشگیری از آلایندگی اضافی این خودروها طراحی می‌کند.

گفته می‌شود این فراخوان و برنامه‌های پیشگیرانه فدرال هزینه‌ای ۱۸۵ میلیون دلاری خواهند داشت درحالی‌که فیات-کرایسلر بیش از ۱۹ میلیون دلار دیگر را نیز به منظور پیشگیری از آلایندگی اضافی این خودروها در کالیفرنیا پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 108282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha