کد خبر 108299
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
بازگشت سوریه به اتحادیه جهانی راه آهن ها

پرشین خودرو: وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که سازمان عمومی خطوط ریلی سوریه بار دیگر به اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) باز می گردد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا،  این وزارتخانه در بیانیه ای روز یکشنبه اعلام کرد که سازمان عمومی خطوط ریلی سوریه آماده است تا از همه امکانات برای از سرگیری عضویت فعال خود در اتحادیه بین المللی راه آهن ها استفاده کند و می تواند یک پایگاه اینترنتی مختص این اتحادیه برای مشارکت در کارگاه های آن که مرتبط با فعالیت های این موسسه سوری است، ایجاد کند.

وی افزود که سازمان خطوط ریلی سوریه در طول سال های گذشته در جنگ با تروریسم به همه تعهدات مرتبط به آن در این اتحادیه پایبند بوده و تنها از سال 2011 نتوانسته تعرفه های آن را به دلیل تحریم های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه بپردازد.
اتحادیهٔ بین‌المللی راه‌آهن‌ها در سال 1922 تأسیس شد و هم‌ اکنون 199 عضو از 5 قاره دارد.

 

راه آهن


82 عضو فعال، 82 عضو اصلی و 35 عضو پیوسته هستند.
اعضا این اتحادیه جمعاً یک میلیون کیلومتر شبکه دارد.
سوریه این روزها با پشت سر گذاشتن هشت سال بحران ناشی از اقدامات و نقشه های برخی کشورهای غربی و عربی باردیگر تلاش می کند تا با اقدامات مختلف ثبات و امنیت بیشتر را به این کشور بارگرداند.
پیش از این نیز برخی شرکت های هواپیمایی از بررسی آغاز دوباره پروازهای خود به دمشق خبر داده بودند.
گلف ایر ، شرکت هواپیمایی امارات و عمان از جمله این شرکت ها هستند که قرار است برخی از آنها تا 15 ژانویه پروازهای خود را به سوریه از سر بگیرند.

کد خبر 108299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha