حمایت از قطعه‌سازی با تخصیص ارز و کاهش مالیات

پرشین خودرو: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده قطعات در کشور باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت تولیدی و اشتغالزایی خود در کشور ادامه دهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: علی رغم نامگذاری سال جاری به نام حمایت از تولید ملی و اشتغال، متاسفانه صنعت خودرو و قطعه سازی ما با مشکلات بسیاری در تولید مواجه است و در صورتی که این مشکلات رفع نشود منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری صدها هزار نفر از هموطنان خواهد شد.

شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند و این موضوع به یک چالش اصلی در صنعت خودروسازی تبدیل شده است

وی در ادامه به لزوم جلوگیری از خودتحریمی‌ها و انحصار در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده قطعات در کشور باید در برابر رقبایی که برای آنها حاشیه‌سازی می‌کنند مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت تولیدی و اشتغالزایی خود در کشور ادامه دهند

دولت باید با اعطای یارانه‌های مناسب به قطعه سازان ضمن حمایت از صنعت خودرو و اشتغالزایی، از افزایش بی رویه قیمت ها و به تبع آن نارضایتی مردم جلوگیری کند.

 

قطعه سازن

 

اعطای یارانه به قطعه سازان؛ اشتغالزایی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها

مرادی یادآور شد: دولت باید با اعطای یارانه‌های مناسب و البته هدفمند به قطعه سازان ضمن حمایت از صنعت خودرو و اشتغالزایی، از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کند.

حمایت از قطعه‌سازی با تخصیص ارز و کاهش مالیات

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی و حجم بالای اشتغالزایی این صنایع، تاکید کرد: دولت می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله تخصیص ارز و کاهش مالیات به این صنعت کمک کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شود تا این شرکت‌ها توانایی ثابت نگاه داشتن قیمت‌ها را داشته باشند.

وی اذعان کرد: وزیر صمت با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که تا کنون تلاش های زیادی برای حفظ و ادامه حیات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور انجام شده و از این پس نیز قطعا این وزارتخانه حامی صنعتگران خودروسازی خواهد بود.

ضرورت سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان در مریوان برای تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: قطعه سازان در شهرهای مانند مریوان سرمایه گذاری کنند چراکه این شهرها ظرفیت خوبی برای صادرات قطعه دارند و از طرفی از پتانسل نیروی انسانی تحصیل کرده برخوردار است./

کد خبر 108340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha