بازنگری کلی در شرایط صدور گواهینامه

پرشین خودرو: اجرای قوانین سخت گیرانه در جرایم رانندگی موجب کاهش هشت درصدی آمار تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در کشور شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، مسئولان راهنمایی و رانندگی تصمیم گرفته اند که باز هم برای کاهش این خسارات، علاوه بر تغییراتی در تعداد و نوع گواهینامه‌های رانندگی در کشور، بازنگری در ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های نظری و عملی رانندگی به هنرجویان در آموزشگاه‌های رانندگی داشته باشند. در همین زمینه سردار اسکندر مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به خبرآنلاین می گوید: کیفیت آموزش‌های نظری و عملی رانندگی به هنرجویان در آموزشگاه‌های رانندگی افزایش می یابد. گفت وگو با رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی را می خوانید: تغییرات جدیدی در صدور گواهینامه اتفاق افتاده است. این تغییرات تنها مربوط به نحوه صدور گواهینامه است یا اینکه دوره آموزش هم تغییر می کند؟ با تغییراتی که در دریافت گواهینامه‌های رانندگی برای متقاضیان رخ خواهد داد، قطعا یک بازنگری و تغییراتی هم در نحوه گذراندن دوره‌های آموزش عملی و نظری متقاضیان در آموزشگاه‌ها اعمال می شود. یعنی کیفیت آموزش‌های نظری و عملی رانندگی به هنرجویان در آموزشگاه‌های رانندگی افزایش می یابد که تمام این موارد به افزایش مهارت‌ها و آمادگی کامل دریافت‌کنندگان جدید گواهینامه رانندگی منجر می شود. بنابراین در صدور گواهینامه های جدید دقت بیشتری می شود. بله. در آموزش و آزمون هنرجویان نیز شاهد سخت گیری و افزایش کنترل ها خواهیم بود. ممکن است اشاره ای هم به تغییرات گواهینامه جدید کنید؟ الان 6 نوع گواهینامه در کشور وجود دارد، که مطابق طرح جدید تعداد گواهینامه های کشور به 3 نوع کم می شود؛ پایه 3، پایه 2 و پایه یک. یعنی با توجه به نوع خودروهایی که راننده ها قصد استفاده دارند؛ این گواهینامه‌ها صادر می‌شود؛ سبک، نیمه سنگین و سنگین. این گواهینامه ها از چه زمانی صادر می شوند؟ ما قصد داشتیم از ابتدای امسال تمامی گواهینامه‌ها بر اساس سیستم جدید صادر شود اما هنوز زمان اجرای طرح مشخص نیست. برای موتورسیکلتها هم تغییر می کند؟ انواع گواهینامه های موتورسیکلت گواهینامه الف- یک، مختص موتورسیکلت های گازی، گواهینامه الف-2 برای موتور سیکلت های با حجم موتور تا 200 سی سی و گواهینامه الف 3 برای موتورهای 3 چرخ است. اما با اجرای این قانون در آینده ای نزدیک هر کس که بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری رانندگی کند، باید گواهینامه متناسب آن را داشته باشد. همچنین حداقل سن افراد برای دریافت گواهینامه های الف 15 سال و گواهینامه های الف 2، 17 سال تمام است.
کد خبر 10836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • a ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    سرداراسكندر مومني aشما لطف کن در سايت به صورت مجاني اموزش رانندكي بذاريد البته براي همه رانندكان و در تلويزيون و در سايتها، بعد امار تخلفات كاهش مي يابند