کد خبر 108384
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
شاسی‌بلند برقی در دستور کار فولکس واگن

پرشین خودرو: فولکس واگن در فکر تولید یک شاسی‌بلند کوچک تمام الکتریکی با محدوده پیمایش ۳۳۰ کیلومتری تنها با یک شارژ است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، در سال‌های اخیر فولکس‌واگن تمرکز ویژه‌ای بر تولید خودرو‌های برقی مسابقه‌ای داشت. حال در آغاز سال ۲۰۱۹ این شرکت آلمانی از تمایل خود برای تولید خودرو‌های سواری برقی در خط تولید پیشرفته فولکس‌واگن ID خبر داده است. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که فولکس‌واگن قرار است کلاس جدیدی از کراس‌اوور‌های برقی خلق کند که ID Crozz نام خواهد داشت. اخبار ضد‌و‌نقیضی در این‌ باره به گوش می‌رسد اما می‌توان حدس زد که این کراس‌اوور الکتریکی بر پایه فولکس‌واگن T-Cross تولید خواهد شد. از این رو می‌توان یک شاسی‌بلند کوچک را با طولی حدود ۴ متر متصور شد.

اگر این اظهارات حقیقت داشته باشند، این کراس اوور کوچک مجهز به پلتفرم MEB می‌شود که به صورت اختصاصی برای خودرو‌های الکتریکی طراحی شده است. با بهره‌گیری از این پلتفرم، فضای مناسب و کافی درنظر گرفته شده برای باطری‌ها سبب ارائه فضای بیشتر نسبت به فولکس واگن T-Cross در کابین خودرو می‌شود. بر‌اساس شنیده‌ها قرار است یک پک ۴۸ کیلوواتی از باتری‌های لیتیومی در این خودرو استفاده شود که با توجه به وزن کم خودرو، برای دست‌یابی به محدوده پیمایش ۳۳۰ کیلومتر مناسب ارزیابی می‌شود.



خودرو برقی

 

همچون نسخه‌های الکتریکی کیا نیرو و هیوندای Kona، کراس اوور برقی فولکس‌واگن نیز از سیستم انتقال نیرو به تنها دو چرخ بهره می‌برد. البته با توجه به گزارش‌های منتشر شده، انتقال نیرو به‌ جای چرخ‌های جلو به چرخ‌های عقب صورت می‌پذیرد. با این تفاسیر مشخصاً این شرکت برنامه‌ای برای تولید یک نسخه چهار‌چرخ متحرک پرمصرف‌تر با اندک توانایی‌های آفرودی نخواهد داشت.

اگر این پروژه کلید بخورد، کراس اوور الکتریکی فولکس واگن در اوایل دهه ۲۰۲۰ در سایت تولید خودروی این شرکت در شهر اِمدِن آلمان آغاز خواهد شد.

کد خبر 108384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha