کد خبر 108390
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
ایلان ماسک در فکر تسلای پرنده!

پرشین خودرو: جدیدترین اظهارنظر ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا حاکی از آن است که وی احتمالا قصد دارد در آینده یک تسلا رودستر پرنده بسازد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از زمان ظهور خودرو در دنیا ما همیشه توقع بیشتری از آنها داشته‌ایم و این انتظاری است که نوآوری و تکنولوژی به ذهن ما می‌آورد.

مفهوم خودروهای پرنده اکنون بیش از هر زمانی جدی شده است و سازندگان و مردم به فکر بهره‌گیری از امکانات جذاب آن هستند. با این فناوری هر کس می‌تواند زمان کمتری در ترافیک هدر دهد و خودروی خود را آزادانه به پرواز دربیاورد.

اکنون "ایلان ماسک" مردی که به ما آموخت که حتی آسمان نیز محدودیتی برای ما نیست، احتمالا به فکر ساخت یک خودروی پرنده افتاده است.


وی اخیرا در حالی که یک تصویر را در توییت خود آورده نوشته است: تسلا رودستر جدید در واقع چیزی شبیه به این کار را انجام خواهد داد.

گویا او درباره این مفهوم شوخی نمی‌کند. ایلان ماسک طبع شوخی دارد و مردم نیز در توییتر امیدوار بودند که این توییت وی حقیقت باشد. سرانجام خود ماسک به این سوءظن پاسخ داد و گفت که برای تحقق این خودروی پرنده از سیستم احتراق گاز سرد با فشار هوای بسیار بالای اسپیس‌ایکس در تسلا استفاده خواهد کرد.

تنها مسئله‌ای که باقی می‌ماند جای قرارگیری سوخت این فناوری است که صندلی‌های تسلا آن را بر عهده خواهند گرفت.

در یک فیلم موسوم به "بازگشت به آینده 2" نمونه‌ای شبیه به آنچه در ذهن ماسک است به نمایش درآمده بود که چرخ‌های یک خودروی سفر در زمان در آن فیلم به حالت افقی درمی‌آمد تا تبدیل به موتور پیشران برای معلق کردن خودرو شود.
 

ماسک

 


اتصال موتور موشک به خودرو ممکن است کار کند، اما راه پایداری نیست، چرا که با توجه به میزان سوختی که خودرو می‌تواند حمل کند، ظرف چند دقیقه یا حتی چند ثانیه تمام خواهد شد.

بنابراین از موتورهای هوایی که در موتورهای جت استفاده می‌شوند می‌توان به عنوان جایگزین استفاده کرد. برای دریافتن تفاوت بین موتور موشک و جت باید دانست که موتور جت هوا را از محیط می‌گیرد آن را با فشار از اگزوز خارج می‌کند. این پایه موتورهای هواپیماها و جت‌ها است.

بنابراین از بین دو حالت موجود، بهترین راه استفاده از موتورهای جت است. اما با وجود نیروی باد، نمی‌توان پره‌ها را نادیده گرفت. اساسا، هرچه پره‌ها بزرگتر باشند، نیروی بیشتری می‌توانند فراهم کنند. اگر آنها کوچک باشند، پس باید با سریع‌تر چرخیدن این کمبود را جبران کنند. به طور کلی، پره‌های بلندتر صدای کمتری تولید می‌کنند.

بنابراین خودروی پرنده تسلا دارای چرخ‌های 20 اینچی و پره‌های فن 20 اینچی برای بلند کردن این خودروی 1800 کیلوگرمی خواهد بود که قطعا یک چالش است.

افراد کنجکاو در فضای اینترنت محاسبات لازم را انجام دادند و دریافتند برای بلند شدن خودرو با چنین پره‌هایی 1.7 مگاوات نیرو لازم است.

این در حالی است که باتری کنونی تسلا 75 کیلووات‌ساعتی است که تنها می‌تواند آن را حدود 2.5 دقیقه معلق نگه دارد.

خب قطعا این خودرو وسیله‌ای نیست که تکنولوژی‌های کنونی قادر به ارائه آن باشند و باید فناوری آن توسعه یابد تا ما یک خودروی تسلا رودستر پرنده را از نزدیک ببینیم.

کد خبر 108390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha