دستکاری چراغ‌های راهنمایی باعث ترافیک می‌شود

پرشین خودرو: رئیس اسبق پلیس راه کشور گفت: عمدتا تغییر ناگهانی در زمان تایمرها، در سیستم‌های هوشمند رخ نمی‌دهد اما اینکه بگویم این اتفاق در تصادفات نقش زیادی دارد، درست نیست بلکه بیشتر اختلال نظم محیطی و ترافیکی ایجاد می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برنا، تغییر ناگهانی ثانیه شمارهای چراغ های راهنمایی و رانندگی به‌طور مثال از 18 ثانیه به 2 ثانیه، چند سالی است که هر راننده‌ای را در حین عبور از تقاطع‌ها دست پاچه می‌کند و مشکلات و حوادثی را در پی دارد.


به نظر می‌رسد با وجود این اختلال طولانی مدت در سطح شهر، متولیان امر به فکر چاره‌اندیشی نبوده و نیستند بنابراین در این خصوص با رئیس اسبق پلیس راه کشور گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی گفت: تغییر ناگهانی تایمر چراغ راهنمایی یک اشکال اساسی است که نباید اتفاق بیفتد بنابراین هیچ دلیل موجهی برای آن وجود نداشته و مشکل فقط مربوط به نقص فنی است، چون راننده انتظار این موضوع را ندارند بر اثر شک زدگی، نظم عمومی بر هم خورده و اختلال ایجاد می‌شود.

 

 

چراغ راهنمایی

 

وی با بیان اینکه باید بحث نظارت، مراقبت و نگهداری از این سیستم‌ها با دقت بیشتری انجام شود، افزود: همچنین تنظیمات این سیستم‌ها باید بر اساس حجم ترافیک تعریف شود که در حال حاضر زیاد به این موضوع توجه نشده، البته چون غالب دوربین‌های ما هوشمند نیستند اینکار به صورت دستی توسط سربازان غیرحرفه‌ای انجام می‌شود که این افراد گاهی به دلیل مشغله سیستم را رها می‌کنند.

سرهنگ اسماعیلی در پاسخ به این سوال که تغییر تایمر ناگهانی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی چقدر عامل تصادفات است؟ ادامه داد: عمدتا این اشکالات در سیستم‌های هوشمند رخ نمی‌دهد اما اینکه بگویم این اتفاق در تصادفات نقش زیادی دارد، درست نیست بلکه بیشتر اختلال نظم محیطی و ترافیکی ایجاد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به راهکار کنترل تایمرهای چراغ راهنمایی و رانندگی گفت: تنها راهکار این موضوع هوشمندسازی تمایم سیستم ها است تا زمان به تناسب حجم تردد به طور خودکار تغییر کند.

کد خبر 108610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha