هیچ برنامه ای برای بازگشایی ثبت سفارش خودرو در سال آینده نداریم

پرشین خودرو: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این سازمان هیچ برنامه ای برای بازگشایی ثبت سفارش خودرو در سال آینده ندارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمدرضا مودودی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آنچه در شرایط کنونی، مدیریت منابع ارزی و ارز حاصل از صادرات نفتی، محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی در اولویت نخست کشور است.
به گفته این مقام مسئول، ارز حاصل از صادرات باید صرف تامین دارو، اقلام اساسی مورد نیاز مردم، همچنین مواد اولیه و تجهیزات و لوازم مورد نیاز کارخانجات شود و بر این اساس برای واردات کالاهای لوکس همچون خودرو هیچ اولویتی در سال آینده وجود ندارد.

 

واردات خودرو

 

مودودی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به هرحال هزینه‌هایی صرف واردات این خودروها شده و مشتریان بابت آنها پول داده و منتظر خودروی خود هستند که باید جدای از بحث تخلف یا عدم تخلف واردکنندگان مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: پیگیری سازمان توسعه تجارت در نهایت سبب شد هیات دولت در این خصوص مصوبه ای داشته باشد اما هنوز در خصوص تاریخ ورود خودروها به کشور اختلاف نظر وجود دارد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بررسی کارشناسانه این سازمان در حال انجام است و در صورت حصول نتیجه نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 108623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha