کد خبر 108781
۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴
پیش‌بینی زوال عقل با آزمایش خون

پرشین خودرو: محققان دانشگاه ملی سئول روشی را ارائه کردند که با تشخیص میزان پروتئین «تاو»، پیشرفت زوال عقل را پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، محققان روشی را ارائه کردند که با انجام یک آزمایش خون می‌توان روند پیشرفت نوعی از زوال عقل را پیش‌بینی کرد.

براساس گزارش «KBS»، محققان دانشگاه ملی سئول راهی برای تشخیص میزان تجمع پروتئین «تاو» در خون با کمک یک آزمایش خون ارائه کردند.

پروتئین تاو عامل اصلی بیماری‌های زوال عقل از جمله آلزایمر است، پیش از این تشخیص میزان تجمع این پروتئین در مغز با استفاده از یک اسکن و با هزینه زیاد انجام می‌شد.

 

زوال عقل

 


محققان دریافتند که میزان تجمع پروتئین تاو در خون با میزان تجمع در مغز مرتبط است و با وجود این بیماری میزان غلظت این پروتئین و «آمیلوئید بتا» در خون زیاد می‌شود. آمیلوئید بتا نیز ارتباط نزدیکی با سطح «تاو» در مغز و پیشرفت بیماری دارد.

گفتنی است؛ زوال عقل یا دمانس، اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز که با تغییر شخصیت و نئاندرتال شدن و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است. شایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر است.

کد خبر 108781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha