کد خبر 108805
۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
هرمزگان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی بازدید میدانی از بنادر مسافری و اسکله های گردشگری جزایر قشم و هنگام، از ساخت سایبان، محوطه سازی و ایجاد مراکز رفاهی در این مبادی گردشگری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، اله مراد عفیفی پور با همراهی معاونین دریایی، فنی و نگهداری و مهندسی عمران این اداره کل و مدیر بنادر و دریانوردی قشم، ضمن حضور در بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری این شهرستان، نحوه خدمات رسانی به مسافران و گردشگران را به صورت میدانی مورد ارزیابی و پایش قرار داد.


بازدید از بنادر پل و لافت در جزیره قشم و بررسی الزامات ایمنی در عملیات جابجایی خودروهای مسافران دریایی توسط شناورهای لندینگ کرافت از جمله برنامه های سفر مدیر کل بنادر و دریانوردی و هیات همراه به بزرگترین جزیره خلیج فارس بود‌.

عفیفی پور در بازدیدهای میدانی خود از اسکله های گردشگری جزایر قشم و هنگام ضمن گفت و گو با مسئولان تعاونی‌های شناورهای تفریحی بر لزوم رعایت ضوابط ایمنی در گشت‌های دریایی و استفاده از شناورهای استاندارد تاکید کرد.

‌وی با بیان اینکه ایمنی سفرها و ثبت خاطرات خوش برای هموطنان مهم ترین مولفه برای یک سفر دریایی است، تصریح کرد: با شناورهایی که به هر دلیلی الزامات سفرهای ایمن دریایی را رعایت نکنند و در این رابطه به تذکر مسئولین امر توجهی نداشته باشند، برخورد قانونی می شود.

 

دریا

 


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، از زمستان سال گذشته، ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور به ارزش مجموع 52 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی این سازمان و با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، در دستور کار قرار گرفت که تاکنون تمامی این اسکله ها با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی برای استفاده مردم و بهبود معیشت جزیره نشینان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

عفیفی‌پور اضافه کرد: برای امسال نیز، احداث سایبان، محوطه سازی، ایمن سازی مسیرها و ساخت سرویس های بهداشتی توسط سازمان بنادر در این اسکله ها در دستور کار قرار دارد که تا پیش از شروع طرح نوروزی سال 98، این پروژه به پایان می رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: این اسکله های شناور فلزی در مبادی گردشگری طبل، گوران، گورزین، سهیلی، کندالو، لافت قدیم و شیب دراز در جزیره قشم و همچنین جزیره هنگام واقع شده است.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره و بهره مندی از 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی، به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران شناخته می شود. ترابری بیش از 13 میلیون نفر سفر دریایی طی 9 ماهه امسال در بندرهای استان هرمزگان به ثبت رسیده است.

کد خبر 108805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha