همکاری تسلاموتورز و چین در زمینه تولید باتری خودروهای برقی

پرشین خودرو: بر اساس اظهارات منابع آگاه، شرکت خودروسازی تسلاموتورز به منظور تامین باتری مورد نیاز کارخانه اختصاصی تولید خودروهای برقی تسلا در شانگهای با یک شرکت چینی یک قرارداد همکاری امضا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که شرکت آمریکایی تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای برقی تسلا در خاک چین دست یافتند که قرار شد نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا در شهر شانگهای چین احداث شود.


بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری قصد دارد کارخانه اختصاصی خود موسوم به گیگافاکتوری ۳ را در چین راه‌اندازی کند.

حالا رویترز در تازه ترین گزارش های منتشر شده خود نوشته است که مقامات و مدیران ارشد تسلاموتورز قصد دارند به منظور کاهش نیاز و وابستگی به شرکت ژاپنی پاناسونیک برای تامین باتری های موردنیاز خودروهای برقی و الکتریکی تسلا، با شرکت چینی تیانجین لیشان که در زمینه تولید باتری فعالیت می کند، همکاری کرده و با آن برای تولید اختصاصی باتری خودروهای برقی تسلا قراردادی را به امضا برسانند.

رویترز همچنین در ادامه گزارش خود نوشته است که این دو شرکت هنوز قرارداد همکاری برای تامین باتری‌های موردنیاز خودروی برقی تسلاموتورز را به امضا نرسانیده و به نظر می‌رسد که هر دو طرف روی میزان توانایی، ظرفیت تولید، سودآوری و درآمدزایی حاصل از این همکاری کار می‌کنند.

همچنین مقامات شرکت باتری سازی لیشن چین روی اینکه آیا می تواند باتری هایی در سایز، اندازه، قدرت و ظرفیتی که تسلاموتورز انتظار دارد، را به مرحله تولید و اجرا برساند یا خیر.

تولید باتری‌های موردنیاز خودروسازانی که وسائل نقلیه برقی مجهز به پیشرانه و موتور الکتریکی یکی از چالش‌هایی است که پیش روی بسیاری از آنها قرار دارد و به گونه‌ای جلوی توسعه زودهنگام و سریع صنعت خودروهای برقی در جهان را گرفته است، چراکه تمامی انرژی و قدرت موردنیاز این گونه جدید از وسائل نقلیه تنها توسط باتری های بزرگی که در قسمت جلو یا پشت خودرو تعبیه می شود، تامین شده است؛ بنابراین باید ظرفیت و قدرت بسیار بالایی برای حرکت مسافت‌های طولانی و نگهداری شارژ داشته باشد تا مشتریان و صاحبان آن با مشکل مواجه نشوند.

 

تسلا

 


ایلان ماسک چندی پیش با انتشار توییتی اعلام کرده بود که باتری های موردنیاز خودروهای تسلا در کارخانه گیگافاکتوری شانگهای چین، توسط یک کارخانه محلی و چینی فعال در حوزه تولید باتری تامین خواهد شد.

ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل تسلاموتورز همچنین قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد جایگزین های محلی و دیگری را برای شرکت ژاپنی پاناسونیک که هم اکنون بزرگترین تامین کننده باتری های موردنیاز خودروهای برقی تسلا به شمار می رود، پیدا کند.

از دیگر جایگزین های موردنظر تسلاموتورز برای تامین باتری های خودروهای برقی خود می توان دو شرکت آمپرکس تکنولوژی (Amperex Technology) و ال جی کِم (LG Chem Ltd) را نام برد.

تسلاموتورز سال گذشته قطعه زمینی به مساحت حدودی ۸۶۰ هزار متر مربع را با مبلغی معادل ۱۴۰ میلیون دلار خریداری کند تا به تولید و توسعه خودروهای برقی و فروش مستقیم آنها در بازار چین بپردازد.

به نظر می‌رسد که تسلاموتورز همچنین تصمیم دارد که علاوه بر مدل‌های کنونی خودروهای تسلا، مدل‌های دیگری را به صورت انتخابی و محلی برای بازار چین تولید کند. البته گفته می شود نخستین خودروی برقی که در کارخانه شانگهای ساخته می شود، تسلا مدل ۳ خواهد بود که تا قبل از پایان سال در چین تولید خواهد شد.

گزارش‌های دیگری منتشر شده که نشان می دهد تولید کراس اوور تسلا مدل Y که هنوز زمان آن به طور دقیق مشخص و معلوم نشده است، تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

تسلا همچنین اعلام کرده است که به دنبال تولید خودروهای مقرون به صرفه و فروش درون قاره‌ای است تا بر اساس تقاضای مشتریان و قدرت خرید و سلیقه و نیازهای آنها تولید شده و به فروش برسد.

کد خبر 108810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha