کد خبر 108817
۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
تجمع آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز

پرشین خودرو: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به تجمع آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز (۲ بهمن) گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حسین شهبازی در  افزود: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران با حاکمیت شرایط جوی نسبتا پایدار طی امروز (۲ بهمن) بیشتر ساعات صبحگاه همراه با وزش باد آرام تا ۲ متر بر ثانیه خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی امروز (2 بهمن) به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی ۳ تا ۴ متر بر ثانیه انتظار می‌رود، تصریح کرد: این وضعیت تا فردا (۳ بهمن) همچنان ادامه دارد و از بعد ازظهر همراه با تغییر شرایط جوی بر سرعت باد افزوده می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، تداوم شرایط جوی نسبتا آرام طی امروز (۲ بهمن) سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. هرچند وزش باد در برخی ساعات بر کاهش موقتی آلودگی هوا تاثیرگذار است.

به گفته شهبازی بر این اساس انتظار می‌رود تا صبحگاه فردا (۳ بهمن) وضعیت کیفیت هوای ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد و به تدریج در طول روز با کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها، شرایط کیفیت هوای پایتخت بهبود یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۰۸ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کد خبر 108817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha