کد خبر 108827
۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

پرشین خودرو: احداث کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد جزو مصوبات سفر هیأت دولت یازدهم به لرستان بود و خرداد 94 این پروژه با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی شد. این پروژه در شهرک صنعتی شماره 3 خرم‌آباد قرار دارد و برای تأمین زیرساخت‌ها مشکلات عدیده‌ای داشته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، محمدحسین جناب، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری لرستان درباره آخرین وضعیت کارخانه لاستیک‌سازی گفته، مصوبه تسهیلات ارزی برای این پروژه را از بانک صنعت و معدن گرفته‌ایم.


وی ادامه داد: در این راستا 207 میلیون دلار تسهیلات ارزی به این پروژه پرداخت خواهد شد و اگر مشکلی رخ ندهد تا اوایل سال آینده وارد فاز اجرایی نصب تجهیزات می‌شود. البته به علت وجود تحریم‌ها، خرید تکنولوژی کمی سخت است که امیدواریم مشکل خاصی نداشته باشد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری لرستان گفت: شرکتی که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده، مجموعه خوبی هستند و از روندی که در حال طی شدن است راضی هستیم. زیرساخت‌ها از جمله آب، گاز، برق و... آماده هستند و مشکلی ندارد.

جناب خاطرنشان کرد: 1500 شغل مستقیم و 5000 تا 6000 شغل غیرمستقیم در صورت راه‌اندازی این کارخانه ایجاد خواهد شد.

پیش از این مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفته، فاز اول کارخانه لاستیک‌سازی خرمآباد باید در سال 97 به بهره‌برداری برسد.

 بختیار رازانی در بازدید بازوند استاندار لرستان از پروژه لاستیک‌سازی شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد با بیان اینکه پروژه لاستیک‌سازی با پیشرفت خوبی در حال اجراست، اظهار کرده، خوشبختانه فاز اول این پروژه و عملیات خاکبرداری آن با شتاب مناسبی در جریان بوده و نشاط کار و تلاش بخوبی در آن حس می‌شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط با انتقال آب و برق به این پروژه، مشاور در حال مطالعه بوده که با ارائه این مطالعات پیش‌بینی بودجه مناسب برای اجرای آن نیز انجام می‌شود.

 

لاستیک سازری

 


مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان مطرح کرد: کارخانه لاستیک‌سازی در شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد قرار دارد که سرمایه‌گذاری در نظر گرفته برای این کارخانه بالغ بر 1000 میلیارد تومان است و فاز اول آن باید در سال 97 به بهره‌برداری برسد.

رازانی با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری لاستیک‌سازی توسط بخش خصوصی و مابقی آن نیز با پرداخت تسهیلات ارزی صورت می‌گیرد، یادآور شد: در سفر وزیر صنعت به لرستان قرار بر این شد تا روند پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان از جمله کارخانه لاستیک‌سازی در صندوق توسعه ملی سرعت بیشتری یافته و در اولویت قرار گیرد.

پیش از این استاندار لرستان دی ماه گفته، کارخانه لاستیکسازی خرمآباد، 1200 فرصت شغلی ایجاد میکند.

هوشنگ بازوند در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث کارخانه لاستیکسازی خرمآباد با بیان اینکه آب موردنیاز برای این کارخانه 50 لیتر بر ثانیه است که آب منطقهای استان باید آن را تامین کند، اظهار کرده، عملیات اجرایی پروژه لاستیکسازی خرمآباد در سال 95 در دستورکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کاخانجات لاستیکسازی که احداث آن نهایی شده، لاستیکسازی خرمآباد است، افزود: تحت هیچ شرایطی نباید نگران تسهیلات صندوق توسعه ملی به این پروژه باشیم.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه موقعیت زمین منطقه ویژه اقتصادی برای احداث این کارخانه مناسب است، یادآور شد: قرار است این کارخانه توسط تیمی از مهندسان چینی احداث شود و این جای خرسندی دارد، چراکه چینیها بزرگترین کارخانجات لاستیکسازی دنیا را طراحی کردهاند.

وی گفت: کارخانه لاستیکسازی خرمآباد اولین پروژه از لحاظ صنعتی بوده که دولت در لرستان ایجاد کرده و مردم استان توقع دارند که این پروژه با شتاب بیشتری به انجام برسد. قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسهای را برای نهایی کردن پروژههای عمرانی تشکیل دهد که قطعاً یکی از این آنها، لاستیکسازی خرمآباد است.

وی با بیان اینکه با احداث کارخانه لاستیکسازی به طور مستقیم 1200 نفر اشتغال ایجاد میشود، تصریح کرد: 209 میلیون یورو اعتبار ارزی و 700 میلیارد تومان اعتبار ریالی برای احداث این کارخانه برآورد شده که البته ممکن است با طرح توسعه به 1000 میلیارد تومان برسد.

کد خبر 108827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha