نخستین ربات آموزشی در مورد رانندگی با خودروی خودران

پرشین خودرو: بسیاری از شرکت‌های فناوری، محصولات جالب و کارآمدی ارائه داده‌اند که هنوز امکان خرید آنها فراهم نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، همیشه در میان فناوری‌های جدیدی که از آنها رونمایی می‌شود، محصولاتی وجود دارند که منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز هستند. شرکت‌های فناوری در سال جدید نیز مانند سال‌های گذشته، فناوری‌های بسیاری را به نمایش گذاشته‌اند که در نوع خود بسیار جالب هستند. سایت دیجیتال ترندز، فهرستی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های رونمایی شده منتشر کرده که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند اما دیدن آنها خالی از لطف نیست.

کلاهی که به هنگام نیاز، محکم می‌شود!

 

کلاه

 


کلاه‌های پشمی، بسیار زیباتر و راحت‌تر از کلاه‌های ایمنی اسکی هستند. این کلاه‌ها معمولا برای گرم نگه داشتن کاربر هنگام اسکی، مناسب هستند اما برای تامین ایمنی کافی، باید محکم هم باشند. دو پژوهشگر "دانشگاه فناوری کوئینزلند"(QUT) استرالیا، نوعی کلاه ابداع کرده‌اند که هنگام نیاز، از حالت نرم به حالت محکم تغییر می‌کند تا از سر کاربر محافظت شود.

"راب جوزف"(Rob Joseph)، یکی از پژوهشگران گفت: کلاهی ابداع کنیم که عملکرد کلاه ایمنی را دارد. در ساخت این کلاه، از موادی استفاده شده که نرم و انعطاف‌پذیر هستند اما به هنگام نیاز، سفت و محکم می‌شوند. این مواد که معمولا در ساخت محصولاتی مانند زانوبند به کار می‌روند، همه ویژگی‌های کلاه ایمنی را ندارند. ما در ساخت این کلاه، از یک سیستم منحصربه‌فرد استفاده کردیم تا استانداردهای کلاه ایمنی کوهنوردی را برای آن فراهم کنیم و در عین حال، محصولی ارائه دهیم که استفاده از آن ساده باشد.

دوربین فیلمبرداری خودکار
 

 

دوربین



برای بسیاری از ما پیش آمده که بخواهیم از خود فیلمبرداری کنیم و نتوانیم در قاب دوربین قرار بگیریم اما شاید یک دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به "آبسبوت تیل"(Obsbot Tail) بتواند این مشکل را برطرف کند. این دوربین که محصول شرکت فناوری "رمو تکنولوژی"(Remo Technology) است، نخستین دوربین فیلمبرداری خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند سوژه را با کمک این فناوری دنبال کند.

کاربران با کمک این دوربین می‌توانند حالت‌های گوناگونی را برای فیلمبرداری داشته باشند. آنها می‌توانند با کمک اپلیکیشن دوربین، سوژه مورد نظر خود را برای فیلمبرداری انتخاب کنند و از موارد دیگر چشم بپوشند. آبسبوت تیل، به یک تراشه برای پردازش تصویر مجهز است که امکان پردازش قوی را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن دوربین و الگوریتم‌های پیشرفته آن، قابلیت‌های بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند. امکان سفارش این دوربین هنوز وجود ندارد اما این امکان در آینده فراهم خواهد شد.

دوربین بی‌سیم



اگر نگران مختل شدن کارت حافظه ابزار الکترونیک خود و از دست دادن عکس‌هایتان هستید، "کمبادی پلاس"(Cambuddy Plus) می‌تواند به شما کمک کند. این ابزار، به اینترنت 4G، وای‌فای، سیستم GPS و کنترل از راه دور مجهز است و می‌تواند تصاویر را حفظ کند.

کمبادی پلاس، روی دوربین نصب می‌شود و ارتباط خود با آن را به کمک یک پورت USB برقرار می‌کند. به علاوه، صفحه لمسی آن می‌تواند امکان دسترسی سریع به تنظیمات را برای کاربر فراهم کند. سیستم‌ GPS نیز انتقال داده‌های بسیار را امکان‌پذیر می‌سازد.

بازوی رباتیک چندکاره



کسانی که احساس می‌کنند به کمک یک دستیار خودکار نیاز دارند، می‌توانند "هکس‌بوت"(Hexbot) را خریداری کنند. هکس‌بوت، نوعی بازوی رباتیک است که می‌تواند برای اهداف بسیاری از پروژه‌های سه‌بعدی تا ریختن قهوه به کار رود. این بازوی رباتیک، به بینش رایانه‌ای و فناوری‌های پردازش تصویری مجهز است؛ در نتیجه می‌توان از آن برای کارهای گوناگونی استفاده کرد.

هکس‌بوت علاوه بر چاپ سه‌بعدی، چاپ لیزری، نقاشی و طراحی می‌تواند از عهده لحیم‌کاری دقیق و مرتب کردن اشیای کوچک هم برآید. سیستم ریل‌مانند این ربات، به آن امکان می‌دهد به جای ماندن در یک محل، در اطراف حرکت کند.

ساعتی که با گرمای بدن شارژ می‌شود



یک استارتاپ آمریکایی موسوم به "ماتریکس"(Matrix)، برای شارژ ساعت‌های هوشمند خود از گرمای بدن استفاده می‌کند. این استارتاپ با ابداع آخرین نسخه ساعت هوشمند خود، گام بزرگی در زمینه فناوری برداشته است. کاربران ماتریکس مجبور نیستند برای شارژ ساعت خود، آن را از دست درآورند.

ربات آموزش هوش مصنوعی
 

 

خودرو

 



بسیاری از ربات‌های کنونی می‌توانند در آموزش کدگذاری به انسان‌ها کمک کنند اما ربات "زومی"(Zumi) با بقیه ربات‌ها تفاوت دارد. این ربات کوچک، یکی از پیچیده‌ترین ربات‌ها به شمار می‌رود زیرا به جای آموزش ساده نحوه کدگذاری می‌تواند نکات پایه‌ای مربوط به هوش مصنوعی و ربات‌های خودران که دو مهارت عملی هستند را آموزش دهد.

سازندگان این ربات درباره آن گفتند: زومی، نخستین ربات آموزشی در مورد رانندگی با خودروی خودران است که می‌تواند مفهوم هوش مصنوعی و فناوری خودران را با روش سرگرم‌کننده‌ای به کاربران آموزش دهد. کاربران می‌توانند نحوه هدایت خودرو را در کمتر از یک ساعت روی یک نقشه کوچک به زومی آموزش دهند. هر چه بیشتر به این ربات آموزش دهید، عملکرد بهتری را از او خواهید دید.

قابی که افتادن تلفن همراه را تشخیص می‌دهد


با این که کار اصلی قاب تلفن همراه، محافظت از آن در هنگام افتادن است اما گاهی اوقات آنقدر افتادن تکرار می‌شود که به تلفن آسیب می‌رساند و هزینه بالایی برای تعمیر می‌طلبد. یک دانشجوی آلمانی، نوعی محافظ برای تلفن همراه طراحی کرده که پیش از افتادن تلفن روی زمین، فعال می‌شود.

این محافظ موسوم به "ای دی کیس"(ADCase)، یک قاب بسیار باریک است که در هر گوشه آن، زائده چنگک‌ مانندی قرار دارد. هنگامی که حسگرهای قاب، افتادن تلفن را تشخیص می‌دهند، چنگک‌ها به صورت خودکار فعال می‌شوند و از برخورد تلفن همراه به زمین پیشگیری می‌کنند.

سشوار بی‌سیم


شرکت "ولوو بیوتی"(Volo Beauty) سشوار جدیدی تولید کرده که به سیم احتیاجی ندارد. این سشوار موسوم به "ولوو گو"(Volo Go)، نخستین سشوار بدون سیم جهان است. سشوارهای قدیمی به خاطر تولید گرمای زیاد، پوست سر را می‌سوزانند و استفاده از آنها به زمان زیادی نیاز دارد اما ولووگو، مشکل سشوارهای سنتی را ندارد و کاربران با استفاده از آن می‌توانند به طرز چشمگیری در زمان صرفه‌جویی کنند.

به گفته شرکت ولوو بیوتی، این سشوار با یک بار شارژ، بیش از 20 دقیقه با حرارت متوسط کار می‌کند و می‌تواند موهای بلند را در عرض 10 دقیقه خشک کند.

دستیار پوشیدنی هوش مصنوعی



دستیارهای هوش مصنوعی، این روزها همه جا وجود دارند و می‌توان از آنها در خانه استفاده کرد و یا در جیب قرار داد. با وجود این، قابلیت دستیارهای هوش مصنوعی محدود هستند. برای مثال، دستیارهای صوتی فقط می‌توانند به سوالات مشخص کاربران پاسخ دهند؛ به عبارت دیگر این ابزار فقط گوش و مغز دارند و فاقد قابلیت دیدن یا درک کردن اطلاعات بصری هستند.

یکی از این دستیارهای صوتی موسوم به "میم"(Myme)، قابلیت‌های متفاوتی دارد. میم، یک دستیار پوشیدنی هوش مصنوعی است که یک دوربین و مجموعه الگوریتم رایانه‌ای دیداری دارد تا بتواند محیط اطراف خود را درک کند. کاربر می‌تواند میم را در پیراهن خود قرار دهد و از آن برای به یاد آوردن نام و چهره افرادی که ملاقات می‌کند، کمک بگیرد.

کد خبر 108864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha