چند کلمه حرف حساب با مدیرعامل سابق سایپا

پرشین خودرو: افکار عمومی هرگز باور نخواهد کرد که شما قربانی هستید چرا که به خوبی اظهارات صادقانه و فرار رو به جلو را از هم تشخیص می دهند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا سروش مدیرعامل سابق سایپا در گفت و گویی جدید، مطالبی را مطرح کردند که شبهاتی را در ذهن ایجاد می کند.

گویا این رسم که مدیران ارشد پس از برکناری از مناصبی که در اختیار دارند، تازه به فکر برملا کردن و به نوعی افشاگری می افتند همچنان در میان مدیران سیاسی و اقتصادی ایران طرفدارانی دارد.

صنعت خودرو ایران بدون برنامه اداره می شود، صنعت خودرو ایران سیاسی است و صنعت خودرو ایران راهبرد مشخصی ندارد و ده ها اشکال دیگر که به صنعت خودرو ایران وارد است را همه ما می دانیم و تکرار آن از جانب هر شخصی به اظهارات کلیشه ای تبدیل شده است.

اما وقتی چنین مطالبی از سوی شخصی گفته می شود که خود در راس یکی از بزرگترین خودروسازان ایرانی قرار داشته است و تنها چند روز از برکناری آن می گذرد، دیگر حکم سخنان کلیشه ای پیدا نمی کند بلکه تداعی کننده یک فرار رو به جلو است.

آقای سروش؛ سیاست زدگی و سیاسی اداره شدن صنعت خودرو اتفاق جدیدی نیست و آن زمانی هم که شما این مسئولیت را قبول کردید، وجود داشت، پس بهتر نبود آن روز با ذکر این نکته از قبول مسئولیت سر باز می زدید؟

آقای سروش؛ حواله دادن به اینکه، باید از مدیرانی که 40 سال در این صنعت حضور داشته اند دلیل مشکلات امروز را بپرسید، تنها راهی برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی است چرا که خود جنابعالی در صنعت خودرو سابقه کمی ندارید و سال ها از مدیران ارشد و موثر در تصمیم گیری ها بوده اید.

 



آقای سروش؛ تصمیم گیری در وزارتخانه و خارج از حوزه خودرو را بارها مدیران پیش از شما به آن اذعان داشته اند، اما آن روزی که با حکم وزیر صنعت سابق به مدیرعاملی سایپا رسیدید به این فکر نکردید که ممکن است افکار شما با وزیر جدید همسو نباشد و با مشکلاتی مواجه شوید؟

آقای سروش ای کاش اظهارات شما در زمانی که در راس خودروسازی سایپا قرار داشتید منتشر می شد و زمانی را به رسانه اختصاص می دادید تا با شنیدن سخنان شما به بازتاب آن بپردازند که در آن زمان یقینا به دل افکار عمومی نیز می نشست و اگر حتی به برکناری شما نیز ختم می شد، در حد و اندازه یک مدیر مردمی از سایپا خارج می شدید نه اینکه امروز سعی کنید تا خود را قربانی تصمیمات مدیران ارشد نشان دهید.

افکار عمومی هرگز باور نخواهد کرد که شما قربانی هستید چرا که به خوبی اظهارات صادقانه و فرار رو به جلو را از هم تشخیص می دهند.

البته باید این نکته را هم بگوییم که هر چند 3 ماه برای تاثیر گذاری در حوزه ای که این چنین با مشکلات مواجه است، زمان زیادی نیست اما باید همان زمان که وارد سایپا شدید و به عمق مشکلات پی بردید (با این فرض که پیش از آن بی اطلاع بودید!) این اظهارات را مطرح می کردید نه حالا که حکم برکناری شما صادر شده است.

کد خبر 108870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha