کد خبر 108873
۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
محققان ایرانی ربات پرنده و دونده ساختند

پرشین خودرو: ربات های ساخت بشر معمولا یا تنها قادر به راه رفتن و پریدن هستند یا صرفا می توانند در آسمان پرواز کنند، اما پژوهشگران ایرانی دانشگاه نورت ایسترن آمریکا رباتی با همه این قابلیت ها ساختند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، این ربات نه تنها با استفاده از دوپای خود به راحتی راه رفته و می پرد؛ بلکه می تواند در فواصل کوتاه پرواز کند یا از روی موانع پیش رو به همین شیوه بگذرد.

ربات یادشده لئوناردو نام دارد و این کلمه مخفف عبارت LEg ON Aerial Robotic DrOne است که به قابلیت های متنوع ربات مذکور اشاره دارد. این ربات ۸۰ سانتیمتر قد دارد و می تواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند. بخش عمده اجزای این ربات از فیبر کربنی ساخته شده و وزن آن تنها ۲.۷ کیلوگرم است.

یک موتور پیشران خاص تعبیه شده بر روی این ربات پرواز آن را ممکن می کند. البته این ربات از قدرت مانوری به اندازه پهپادها در هوا برخوردار نیست؛ اما از این طریق می تواند به راحتی از روی موانع بلند عبور کند.

طراح اصلی این ربات علیرضا رمضانی است و مرتضی غریب و سون جو چانگ نیز در این زمینه به وی کمک کرده اند. ربات یادشده رقیبی قدرتمند برای ربات های تولیدی شرکت بوستون دینامیک محسوب می شود که از قابلیت های متنوعی برای عبور از موانع برخوردار هستند.

کد خبر 108873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha