تغییر در خدمه پرواز آزمایشی سفینه استارلاینر

پرشین خودرو: سازمان فضایی آمریکا(ناسا) اعلام کرد که مایک فینک فضانورد با سابقه این سازمان جای اریک بوئه را در پرواز آزمایشی سفینه استارلاینر که قرار است در اوت 2018 انجام شود خواهد گرفت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سخنگوی ناسا دلیل برکناری اریک بوئه را مشکلات پزشکی اعلام کرد. به این ترتیب نخستین پرواز آزمایشی استارلاینر شرکت بوئیگ با حضور مایک فینک و کریسفر فرگوسن انجام خواهد شد.

ادوارد مایکل فینک زاده 14 مارس 1967، شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا است. وی که به عنوان خلبان آزمایشگر در نیروی هوایی آمریکا با درجه سرهنگی خدمت می کرد دارای کارشناسی علوم هوانوردی و فضانوردی؛ کارشناسی علوم زمین شناسی، جوی و سیاره‌ای از پژوهشگاه فناوری ماساچوست، کارشناسی ارشد علوم هوانوردی و فضانوردی از دانشگاه استنفورد و کارشناسی ارشد علوم فیزیکی(زمین شناسی سیاره‌ای) از دانشگاه هوستون است.

به جز انگلیسی که زبان مادریش است به زبان‌های ژاپنی و روسی هم تسلط دارد. فینک در سال 1996 به عنوان فضانورد انتخاب شد. وی تاکنون در سه ماموریت مداری در ایستگاه فضایی بین‌المللی فعالیت داشته و بیش از 381 شبانه روز از عمر خود را در فضا گذرانده است.
 

 

ناسا



طی این ماموریت‌ها او 9 بار در فضا راهپیمایی کرده که در جریان آنها توانست برنامه‌های مهمی مثل تعمیر، تعویض و نصب قطعات و واحدهایی را در بیرون ایستگاه فضایی به انجام برساند.

فینک دوره آموزشی برای پرواز با سفینه استارلاینر شرکت بوئینگ همراه فضانورد ناسا نیکوله مان و کریستوفر فرگوسن از شرکت بوئینگ را آغاز کرده است. این سه نفر قرار است در ماه اوت سال 2018 سفری 14 روزه با این سفینه را به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته باشند و تجهیزات آن را در فضا آزمایش کنند.

سفینه استارلاینر ساخت شرکت بوئینگ یکی از چند سفینه‌ای است که ناسا برای ادامه پروازهای سرنشین‌دار خود انتخاب کرده است. به دنبال زمین‌گیر شدن کیهان‌پیمای شاتل در سال 2011 ناسا تصمیم گرفت به جای آن که خود دست به ساخت سفینه فضایی بزند از شرکت‌های خصوصی کمک بگیرد و در این میان بوئینگ، اسپیس ایکس و سیرا نوادا توانستند به ترتیب با ارائه سفینه‌های استارلاینر، دراگون و دریم‌چیسر، رضایت ناسا را به دست آورند و با این سازمان قرارداد ببندند.

کد خبر 108886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha