نگاهی به جدیدترین خودروسازی خصوصی کشور در بروجرد

پرشین خودرو: زاگرس خودرو که چند سالی به تولید خودروهای خوش ساخت پروتون مشغول بود شاید بهترین گزینه برای ورود به عرصه خودروسازی برای یک شرکت خصوصی باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در اواسط دی ماه امسال فرصتی دست داد تا با جمعی از خبرنگاران تخصصی خودرو بازدیدی از خطوط تولید جدیدترین خودروسازی خصوصی کشور داشته باشیم. خودروسازی که تا پیش از این در جرگه «گری مارکت» و «لیزینگ خودرو» فعالیت می کرد و از چندی پیش با یک قرارداد اجاره به شرط تملیک با کارخانه زاگرس خودرو، به جمع خودروسازان ایران پیوسته است.

زاگرس خودرو که چند سالی به تولید خودروهای خوش ساخت پروتون مشغول بود شاید بهترین گزینه برای ورود به عرصه خودروسازی برای یک شرکت خصوصی بود.

در همین خصوص با بابک وطنخواه مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو، گفت و گویی درباره برنامه های این شرکت داشتیم.

وی با تشریح برنامه های صنایع تولیدی عظیم خودرو و راهکارهای ضد تحریمی این شرکت، به خبرنگار ما گفت: "تجربه تولید خودرو در چند سال گذشته به ما اثبات کرد که برای در امان ماندن از آسیب تحریم های صنعت خودرو، بهترین راهکار می تواند قرارداد همکاری با چند برند در یک زمان باشد که ما در صنایع تولیدی عظیم خودرو با تدوین برنامه ای به عقد قرارداد با سه شرکت «ماهیندرا»، «فوتون» و «هان تنگ» اقدام کردیم. خودروهای ماهیندرا به دلیل برخی مشکلات و تغییرات در آیین نامه های سازمان استاندارد با تاخیر و از اواخر نیمه اول سال آینده به تولید می رسد. خودروی شاسی بلند و پرتوان فوتون ساوانا را در مراحلی تولید و به مشتریان این خودرو تحویل دادیم و در جدیدترین برنامه این شرکت، تولید خودروی شاسی بلند پر آپشن «هان تنگ» ایکس 7 را آغاز کردیم.

مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو به توان تولید این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: ما در خطوط تولید شرکت توان تولید 8 دستگاه خودروی «هان تنگ X7» در ساعت را داریم که اگر مشکلات گمرکی، حمل و نقل جاده ای و دریایی و محدودیت های بین المللی خللی در کار ما ایجاد نکند، رسیدن به هدفگذاری 20 هزار دستگاهی بخش مارکتینگ این شرکت میسر خواهد بود که در این صورت می توانیم در زمانی کمتر از 6 ماه تمام تعهدات این شرکت خودروسازی را تامین کنیم.

 



عقیل مصطفایی معاون فروش صنایع تولیدی عظیم خودرو که در میانه های صحبت با مدیرعامل این شرکت به جمع ما اضافه شد، در تکمیل اظهارات وطنخواه به مواردی اشاره داشت که بیان آن خالی از لطف نیست.

وی افزود: با ورود قطعات منفصله خودروی هان تنگ X7، تولید این خودرو از اواخر ماه قبل آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم طبق تعهداتمان به مشتریان، به زودی نخستین سری از محصول X7 تحویل شود. چنانچه مباحث مربوط به کنلون بانک چین و شرایط نقل و انتقال مرتفع شود، حجم گسترده‌تری از محصولات را در چرخه تولید خواهیم آورد.

معاون فروش صنایع تولیدی عظیم خودرو به برخی مشکلات حول این شرکت اشاره و اضافه کرد: عظیم خودرو در 10 سال گذشته از سیستم فروش لیزینگی و کارگزاری خودرو برخوردار بوده است. به جز دو سال اخیر که صاحب برند بوده است، محصولاتی را از سایر برندها در قالب لیزینگ به فروش می‌رسانده است. حتما در فعالیت شرکت مشکلاتی وجود داشته اما نباید نادیده گرفت که منشأ آن‌ها در مشکلات بزرگتری می باشد که در این صنعت وجود داشته است. زمانی که واردات خودرو محدود و بسته می شود، محصولات برندی به فروش می‌رسد که با دست‌اندازهایی در بخش عرضه خودرو روبه‌رو شده و طبیعتا میزان نارضایتی میان مشتریان بیشتر می‌شود. به رغم آن‌که اشتباهاتی در سیستم فروش وجود داشته، مردم هم سعی داشته‌اند از ریال خود در برابر تغییرات آن در مقایسه با قیمت ارز، حمایت کنند و آن را تبدیل به احسن کنند.

 



مصطفایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رکودی که در بازار مسکن وجود داشته و بانک‌ها شرایط سرمایه‌گذاری و سپرده‌ها را تغییر داده‌اند، اوراق بهادار مانند سابق نیستند، بورس مدتی دچار نوسانات و مشکلات خاص شد، اعتقاد و باوری وجود ندارد تا سرمایه‌های سرگردان وارد صنعت و اشتغال شوند. در این صورت سطح نارضایتی افزایش می‌یابد، چرا که هر لحظه نرخ ارز تغییر می‌کند، بنابراین نرخ خودرو هم متعاقبا تغییر می‌کند. طبیعتا مشتریان به عنوان یک سرمایه‌گذار به خودرو نگاه می‌کنند و شرکت‌های خودرویی، خود را به عنوان یک خدمتگزار خودرویی ارزیابی می‌کنند که کالایی را در جهت رفاه و استفاده ارائه می‌دهند نه یک کالای بورسی و به منظور سفته‌ بازی. چون رسالت‌ها و رویکردها متفاوت است، پارادوکسی به وجود می‌آید که موجب اختلاف بین نظر و سود مخاطب و ارائه خدمات بین شرکت‌ها می شود.

کد خبر 108897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha