کراس اوورهای کوچک هیوندای و کیا برای اروپا در راه است؟

پرشین خودرو: اگر هیوندای برنامه ریزی خود را نهایی کند، در آینده شاهد طراحی و راه اندازی کراس اوورهای کوچک تر از هیوندای کونا و کیا سونیک برای بازار اروپا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هنوز هیچ طرح و برنامه‌ای از سوی کمپانی خودروسازی هیوندای تایید نشده است، اما این خودروساز کره‌ای احتمال طراحی و راه اندازی خودروهای کراس اوور کوچک و پیشنهادهای آن برای بازار اروپا را بررسی می کند که در صورت تحقق این هدف، شاهد راه اندازی محصولاتی کوچک تر از "هیوندای کونا" و "کیا سونیک" برای بازار اروپا خواهیم بود که به طور انحصاری از سیستم انتقال قدرت محورجلو محرک سود خواهد برد.

در حال حاضر محصولاتی همچون "هیوندای i10" و همچنین خودروی "کیا پیکانتو" برای فعالیت در بازار اروپا بسیار کوچک هستند، به همین دلیل تحلیلگر JATO داینامیک این موضوع را بررسی کرده است که شرکت خودروسازی هیوندای و کیا می‌توانند خودروهای کراس اوور کوچک با طول کمتر از 4 متر طراحی کنند که در این سگمنت خودروی سوزوکی جیمی با طول 3645 میلی متر راه اندازی شده است و هیوندای می‌تواند بازار خوبی در اروپا برای عرضه محصولات خود داشته باشد.

هیوندای و کیا تنها کسانی نیستند که به اروپا و ساخت کراس اوورهای کوچک فکر می کنند، بلکه شرکت خودروسازی جیپ هم در نقشه راه خود از سال 2018 تا سال 2022 میلادی یک خودروی کراس اوورکوچک برنامه ریزی کرده است و علاوه بر این، کمپانی خودروسازی فلوکس واگن هم احتمالا در سال آینده چنین ماشینی طراحی کند.

در پایان لازم به ذکراست که اخیرا شرکت خودروسازی هیوندای و کیا از بزرگ ترین اعضای خانواده خود رونمایی کرده‌اند. یکی ازآنان "هیوندای پالیسید" و دیگری هم "کیا تلوراید" که جای خالی آنان ویک خودروی شاسی بلند بزرگ در بین محصولات آنان احساس می شد و در آینده باید دید که آیا خلع خودروهای کراس اوور کوچک هم از سوی هیوندای و کیا احساس می‌شود یا خیر.

کد خبر 109029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha