گردشگری دریایی ظرفیت تجاری بنادر را بالا می‌برد

پرشین خودرو: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله ظرفیت و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد و بدین جهت باید زمینه‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

به گزارش پرشین خودرو ،  محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به استان گیلان از بندر چمخاله بازدید کرد و در مراسم آغاز پروژه بندر گردشگری مسافری بندر چمخاله، افزود: با شروع پروژه های مربوط به گردشگری دریایی، شاهد اضافه شدن ظرفیت تجاری گردشگری جدیدی در بنادر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: امروز به تعمیق بیشتر ارتباط دریا و ساحل‌نشینان نیاز داریم و باید از مواهب دریا بیشتر و بهتر استفاده کنیم و بندر چمخاله یکی از بخش‌های است که توان توسعه گردشگری دریایی را دارد.

راستاد با بیان اینکه شروع پروژه بندر گردشگری مسافری بندر چمخاله آغاز تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: ظرفیت و توان کشور برای استفاده از طرح‌های دریا بسیار زیاد است و باید تعاملات خود را با تجار و بازرگانان کشورهای ساحلی بیشتر کنیم.

 

گردشکری

 


وی با تأکید بر توجه بر ظرفیت گردشگری بندر چمخاله، بیان کرد: بندر چمخاله ظرفیت و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد و باید زمینه‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان بنادر کارهای زیربنایی بنادر را انجام می‌دهد، افزود: به دنبال این هستیم که کارهای روبنایی را به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم و از ظرفیت کشتی‌سازان نیز برای حضور در بندر چمخاله استقبال می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موج ترافیک‌های شهری، خاطرنشان کرد: می‌توان با ایجاد خط گردشگری شاهد جابه‌جایی مسافران از طریق دریا باشیم که علاوه بر تفریح مسافران، موج‌ ترافیکی از سطح جاده‌ها نیز کاهش پیدا کند.

کد خبر 109064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha