دایملر برای توسعه خودروهای برقی با چین همکاری می‌کند

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی دایملر آلمان به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور توسعه خط تولید خودروهای برقی، الکتریکی و هوشمند با شرکت‌های چینی فعال در این حوزه همکاری‌های خود را افزایش دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.


بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

 

دایلمر

 

ویلکو استارک، مدیر اجرایی مرسدس بنز به تازگی در گفتگویی با گزارشگر رویترز خاطرنشان کرده است که با توجه به افزایش روزافزون اهمیت خودروهای برقی و الکتریکی که بعنوان وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست در جهان شناخته می‌شوند، دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز، که همواره یکی از خودروسازان پیشگام در جهان به شمار می‌رود، تصمیم گرفته است با شرکت‌های چینی فعال در این حوزه همکاری‌های بیشتری داشته باشد تا بتواند خودروهای برقی و الکتریکی که به فناوری روز و مدرن توسعه داده شده توسط دایملر مجهزند، را مخصوص مشتریان محلی و بازار چین به مرحله تولید رسانده و عرضه کند.

دو سال پیش بود که خودروهای برقی از حالت غیرقابل استفاده‌ای که در نمایشگاه‌های علم و فناوری خارج شد و به بازارهای جهانی فروش خودرو راه پیدا کرد به گونه‌ای که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، پیش‌بینی کرده‌بودند که سال ۲۰۱۸ میلادی، سال شکوفایی خودروهای برقی و الکتریکی است.

مرسدس بنز که همواره یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان بوده است، سعی کرده است که در توسعه و بهره گیری از فناوری‌های نوین و مدرن در صنعت خودروسازی پیشگام باشد و نام و آوازه خوبی را برای خود در میان رقبای بین‌المللی خود به‌دست بیاورد.

کد خبر 109072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha