200 نفر از کارکنان پروژه خودران اپل تعدیل شدند!

پرشین خودرو: کمپانی اپل 200 نفر از کارکنان پروژه خودران خود ملقب به تایتان را تعدیل کرده است، اما توسعه همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اپل، غول تکنولوژی جهانی همانند گوگل، سامسونگ و یا حتی علی بابا به دنبال رسیدن به صنعت بزرگ خودروسازی و فعالیت در آن است و همانند شرکت های نام برده شده، در حال طراحی و توسعه وسایل نقلیه خودران است تا آینده صنعت خودروسازی را در دست بگیرد. اما اپل در روزهای گذشته 200 نفر از کارکنان خود را که به طور مستقیم بر روی پروژه خودران تایتان کار می کرده اند، تعدیل کرده است.

این تعدیل به معنی اخراج کامل آنان نخواهد بود، بلکه اپل مدعی هست که این 200 نفر را به جمع کسانی اضافه کرده است که بر روی پروژه های دیگر اپل کار می کنند و یا در حال یادگیری دوره های مکانیکی برای سرویس دهی بهتر وسایل نقلیه خودران اپل و پشتیبانی بهتر از آنان در آینده هستند.

مدیر بخش توسعه پروژه تایتان اپل اعلام کرد، ما یک تیم فوق العاده با استعداد در زمینه سیستم های خودمختار و فناوری های مربوطه در اختیار داریم و همچنان بر این باور هستیم که سیستم های رانندگی خودکار دارای فرصت های بزرگی در آینده است که اپل توانایی های منحصربه فردی برای کمک و تحقق آن دارد. بویژه اینکه پروژه خودران تایتان یکی از جالب ترین پروژه های حال حاضر صنعت خودروسازی خواهد بود.

در حال حاضر پروژه تایتان از زمان شکل گیری خود یک راز بزرگ و پروژه ای فوق محرمانه برای اپل به شمار می آید که از ماه اوت 2018 و با 2700 نفر آغاز شده است و این شرکت فهمیده که باید تمرکز خود را از روی ساخت خودروهای کوچک مستقل از راننده اختصاصی برداشته و بیشتر از همه بر روی نرم افزار و تجهیزات سیستم های مستقل از راننده کار کند. هرچند اپل در حال حاضر چندین نمونه اولیه از ماشین های خودران خود را در سراسر کالیفرنیا آزمایش می کند که عموما آنان خودروهای شاسی بلند لکسوس و مجهز به سنسورها و نرم افزارهای اختصاصی اپل هستند.

کد خبر 109076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha