چین در فناوری خودروهای برقی، مرسدس را به همکاری واداشت

پرشین خودرو: مرسدس‌بنز بنا دارد تا همکاری‌های خود را با قطعه‌سازان چینی در راستای تحقیق و توسعه خودروهای برقی افزایش دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، براساس اعلام ویلکو استارک، مدیر بخش ارتقای کیفیت مرسدس‌بنز حرکت به‌سوی ساخت خودروهای برقی موجب افزایش وابستگی به دانش خارج از این شرکت شده است.

وی افزود: «ما در حال بررسی افزایش همکاری‌های خود با قطعه‌سازان چینی در برخی زمینه‌ها هستیم. همکاری در بخش خودروهای برقی به‌طور فزاینده‌ای اهمیت دارد.»

مرسدس درصورتی که بخواهد جایگاه مهمی در بخش خودروهای برقی داشته باشد بیش از گذشته نیاز به قطعه‌سازان دارد تا فعالیت‌های خود را در زمینه تحقیق و توسعه ارتقا دهد.

به گفته این مقام مرسدس، چینی‌ها در این زمینه توانسته‌اند از آمریکا سبقت بگیرند. چین اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در بخش خودروهای برقی و فناوری خدمات خودرو توانسته است از رقبای اروپایی و آمریکایی خود پیشی بگیرد.

دولت چین طی سال‌های گذشته تلاش کرده است تا به دلیل میزان بالای جمعیت این کشور، تا حد ممکن تولید خودروهای برقی و استفاده از آنها را در راستای کاهش آلایندگی‌ افزایش دهد.

کد خبر 109102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha