کد خبر 109139
۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
تاثیر معاینه فنی خودروها بر کاهش آلودگی هوا

پرشین خودرو: سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: نظارت بر وضعیت تردد خودروهای فاقد برگه معاینه فنی با همکاری دستگاه های مربوطه انجام می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبر آنلاین، محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به نقش موثر پایش و کنترل آلاینده های خروجی از منابع سیار نظیر وسایل نقلیه عمومی در بهبود وضعیت هوا، بیان داشت: جلوگیری از تردد خودروهای دودزا در سطح کلانشهر کرج یکی از مهم ترین اقداماتی است که کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت.

این مسئول در بخش دیگری با اشاره به جایگاه و اهمیت مراکز معاینه فنی خودرو، افزود: مراکز معاینه فنی خودرو ابزار مهمی در راستای کاهش آلودگی هوا به شمار می روند.

 

آلودگی هوا

 

وی اخذ برگه معاینه فنی برای تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی را الزامی دانست و گفت: تمامی خودروهای در حال تردد باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

گفتنی است، طی روزهای اخیر، طرح پایش رندوم وضعیت آلایندگی خودروها با همکاری پلیس راهور، اداره کل محیط زیست و ستاد معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اجرایی شد.

در راستای اجرای این طرح، تمامی آیتم های مرتبط با مسائل زیست محیطی نظیر مونواکسید کربن، هیدروکربن و اکسیژن مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 109139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha