کد خبر 10918
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
خسارت میلیاردی پژو به خاطر تحریم ایران

پرشین خودرو: ژان باپتیست چاتیلون، مدیر امور مالی شركت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در كنفرانسی خبری با اشاره به محدودیت ایجاد شده در صادارت این شركت به ایران گفت: قطع صادرات به ایران تحت تحریمهای بین‌المللی می‌تواند ماهانه تا 10 میلیون یورو به پژو سیتروئن خسارت وارد كرده و از سود عملیاتی این شركت بكاهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، شركت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود از كاهش 7.3 درصدی درآمد واحد خودروسازی این شركت در سه ماهه نخست سال میلادی خبر داد. بزرگترین خودروساز فرانسه در واكنش به ركود بازار خودروی اروپا مجبور شده قیمتهایش را كاهش دهد و همین عامل باعث كاهش درآمدش در سال جاری میلادی شده است. فروش این شركت در سه ماهه نخست 2012 به 14.3 میلیارد یورو كاهش یافت. از نظر تعداد فروش نیز فروش پژو سیتوئن در مدت زمان یاد شده با كاهش 15 درصدی به 691 هزار و 500 دستگاه رسید. پژو در ماه فوریه اتحادی را با شركت خودروسازی جنرال موتورز آمریكا آغاز كرد. كاهش 0.9 درصدی قیمت خودروهای نو پژو باعث افت فروش این شركت در سال جاری شده است. در همین حال پیش‌بینی می‌شود كه برنامه كاهش زیان‌دهی پژو سیتروئن در سال جاری در صورت ادامه‌ وضع موجود اجرایی نشود. به گزارش بلومبرگ، پژو در ماه فوریه از برنامه‌ جدید خود برای كاهش هزینه‌هایش به میزان یك میلیارد یورو در سال جاری رونمایی كرد. به گزارش ایسنا، اخیرا پژوسیتروئن، بزرگترین خودروساز فرانسه تحت فشارهای آمریكا از توقف صادرات قطعاتش به ایران خبر داد كه در پی این تصمیم یكی از كارخانه‌های پژو در فرانسه به تعطیلی كشیده شد. با این وجود رنو - دیگر خودروساز بزرگ فرانسه - بر ادامه‌ حضورش در بازار و صنعت خودروسازی ایران تاكید كرده است.
کد خبر 10918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    0 0
    بعد از صحبت های پژو برخلاف سال گذشته که مسئولین می گفتند تحریم کنندگان رو باید تحریم کرد ولی امسال کسی حرف از تحریم پژو نمی زنه؟مثلا اقای هاشمی یا دیگران...ایران خودرو نباید پژو تولید کنه و سود برسونه به پژو