کد خبر 109192
۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
چند کلانشهر در کشور دارای مترو هستند؟

پرشین خودرو: در حال حاضر پنج کلانشهر در کشور دارای خطوط حمل و نقل ریلی مترو هستند که پیش‌بینی می شود تا پنج سال دیگر تعداد آنها به ۹ کلانشهر افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، براساس آخرین گزارش‌های دفتر حمل‌و نقل ریلی درون‌شهری سازما ن شهرداری‌ها مجموع خطوط متروی در دست بهره برداری در کل کشور ۲۹۴.۲ کیلومتر است و پیش بینی می‌شود برای متروی ۹ کلانشهر مجموع خطوط در دست بهره‌برداری و خطوط اضافه شده تا سال ۱۴۰۲، به ۵۸۳.۵ کیلومتر برسد.

در حال حاضر کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز دارای خطوط مترو هستند که در تهران طول خطوط در دست بهره برداری ۲۰۵ کیلومتر، در مشهد ۳۴ کیلومتر، در شیراز ۲۴.۵ کیلومتر، در اصفهان ۲۰.۲ کیلومتر و در تبریز ۱۰.۵ کیلومتر است.

همچنین تعداد ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به ترتیب ۱۰۹، ۳۳، ۲۰، ۲۰، ۱۱ ایستگاه است.

از نظر تعداد جابه‌جایی مسافر سالیانه، متروی تهران با جابه‌جایی ۷۳۰ میلیون مسافر در رده اول و پس آن به ترتیب مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز با ۴۷ میلیون، ۱۸ میلیون، ۱۸ میلیون و ۱۱ میلیون مسافر در رده‌های بعدی قرار دارند.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که خطوط قابل اضافه به خطوط متروی این ۹ کلانشهر تا سال ۱۴۰۲ برای شهر تهران ۱۰۶ کیلومتر، مشهد ۳۳ کیلومتر، شیراز ۱۵ کیلومتر، اصفهان ۲۴ کیلومتر، تبریز ۲۹ کیلومتر، کرج ۲۷ کیلومتر، اهواز ۲۲.۷ کیلومتر، قم ۱۹.۶ کیلومتر، کرمانشاه ۱۳ کیلومتر و مجموع خطوط قابل اضافه تا سال ۱۴۰۲، ۲۸۹.۳ کیلومتر خواهد بود.
 

 

مترو

کد خبر 109192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha