فولکس واگن تعدادی از کارگران خودرا اخراج می‌کند

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های نهایی و جلوگیری از ورشکستگی، به تعدیل نیروی انسانی خود در سال جاری میلادی اقدام کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد تعداد زیادی از کارگران و کارکنان فعال در کارخانه خود در کشور اسلواکی را که یکی از بزرگترین کارخانه‌های این خودروساز به شمار می‌رود، تعدیل کند تا بدین ترتیب بتواند به کاهش هزینه‌های نهایی و گزاف خود کمک کرده و در نهایت مابه‌التفاوت آن را صرف هزینه و سرمایه گذاری‌های دیگری کند.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی متعددی در جهان اعم از تویوتا، هیوندای موتورز، جنرال موتورز و آئودی همگی تصمیم گرفته‌اند که در راستای تمرکز بر روی توسعه خط تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی و یا سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر، به کاهش هزینه‌های مازاد و گزاف خود بپردازند و این بدان معناست که برآوردهای صورت پذیرفته در خصوص کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و افزایش بحران‌های اقتصادی موجب شده که خودروسازان پیش بینی‌های خود مبنی بر فروش خودروهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که حدود سه سال پیش با رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت دست و پنجه نرم می‌کرد، حالا توجه خاص و ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های لازم و همچنین خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی نشان داده است بنابراین به نظر می‌رسد زیرمجموعه‌های آن نیز قصد دارند در همین راستا حرکت کرده و به پیش بروند.

 

فولکس واگن

 


چندی پیش بود که شرکت آئودی نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۵ میلیارد یورو معادل ۱۷ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند به صورت هم زمان بر روی توسعه خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی سرمایه گذاری کند.

جنرال‌موتورز نیز چند ماه پیش به تعطیلی یکی از کارخانه‌های خود در اونتاریوی کانادا اقدام کرده بود که در آن خیل عظیمی از کارگران این خودروساز از کار بیکار شده و به خاطر تعطیلی کارخانه مجبور به ترک و رهایی شغل خود شدند.

حالا فولکس واگن که در اسلواکی حدود ۱۴ هزار نفر کارگر و کارمند دارد، با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که می‌خواهد حدود ۵۰۰ نفر از کارگرانی را در سال ۲۰۱۶ میلادی به آئودی فرستاده بود را برگرداند، تعداد پیمانکاران را کاهش دهد و در نهایت قراردادهای تعداد زیادی از کارگران را در سال جاری میلادی تمدید نکند. البته فولکس واگن از تعداد دقیق کارگرانی که می‌خواهد آنها را تعدیل نیرو و اخراج کند، سخنی به زبان نیاورده است.

کد خبر 109238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha