اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد خلاف قانون است

پرشین خودرو: فرماندار تهران با اشاره به اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد طی سال جاری و اختلافاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت: هیچ خودرویی بدون داشتن مجوز طرح نباید وارد طرح زوج و فرد شود اما اگر خودرویی وارد طرح زوج و فرد شد، فقط باید جریمه شود و اخذ عوارض خلاف قانون است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، عیسی فرهادی (فرماندار تهران)  درباره اخذ عوارض از محدوده طرح زوج و فرد گفت: هیچ خودرویی بدون داشتن مجوز طرح نباید وارد طرح زوج و فرد شود اما اگر خودرویی وارد طرح زوج و فرد شد فقط باید جریمه شود و اخذ عوارض خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: هر خودرویی به صورت غیرقانونی به محدوده طرح زوج و فرد ورود پیدا کرد باید جریمه شود و این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود.

فرماندار تهران درباره اظهارات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اینکه پلیس از ابتدای سال جاری تا دی ماه هیچ فردی را برای ورود غیرقانونی به محدوده ترافیک و زوج و فرد جریمه نکرده است، خاطرنشان کرد: دوربین، پلاک‌ خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده ترافیک زوج و فرد شده‌اند را ثبت می‌کند و کاری به پلیس ندارد. پیامک اخذ عوارض چگونه برای مردم ارسال می‌شود آنهم از طریق همین‌ دوربین‌هایی که پلاک خودروهای خلاف را ثبت می‌کنند چراکه این دو کار را یک دوربین انجام می‌دهد پس چگونه پلیس خودروها را جریمه نمی‌کند پس مشخص است که صحبت‌های این دوستان متناقض است.

 

شهر

 


فرهادی درباره عوارضی که درباره ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از مردم دریافت شده است، گفت: شورای شهر تهران بر این موارد حساس است و به جد پیگیر این موضوع است که هزینه اضافی از مردم اخذ نشود. آقای پورسید‌اقایی هم باید به حرف شورا گوش دهد، اعضای شورای شهر هم پیگیر این موضوع هستند که حقی از مردم ضایع نشود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورای شهر، فرمانداری نیست، تصریح کرد: آقای پورسیدآقایی هم می‌دانند که همه امور شهر تهران به فرمانداری تهران مربوط می‌شود و از صفر تا صد اموری که در شهر تهران اتفاق می‌افتد به فرمانداری هم مربوط است و فرمانداری نماینده دولت، خادم مردم و ناظر بر دستگاه‌ها ازجمله شهرداری هم است.

فرماندار تهران همچنین درباره اخذ عوارض طرح زوج و فرد از سال آینده یادآور شد: این طرح باید به فرمانداری بیاید و کارشناسی‌های لازم روی آن انجام شود و نظرات درباره آن اخذ شود و ببینیم چه چیزی به صلاح است و می‌تواند قانونمند شده و برای مردم ایجاد دردسر نکند و نمی‌توانم درباره موضوعی که هنوز ندیدم قضاوت کنم.

معاون استاندار تهران درباره پیشنهاد طرح اخذ عوارض از معابر شهری از سال آینده گفت: ما هنوز چنین طرحی را ندیده‌ایم و باید این طرح به فرمانداری بیاید تا ببینیم کلیات این موضوع چیست اما مطمئن باشید که ما هر چیزی را که با سیاست‌های دولت مغایرت داشته باشد و برای مردم ایجاد دردسر کند حتما مخالف هستیم.

کد خبر 109244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha