100درصد تسهیلات 2000 میلیاردی دولت باید به قطعه سازان پرداخت شود

پرشین خودرو: از آنجا که قیمت نهاده های تولید در حوزه های مختلف قطعه سازی به تناسب افزایش نیافته در جلسه قطعه سازان با خودروسازان پیشنهاد شد افزایش قیمت قطعات بر اساس آی پی آی قطعات و آنالیز قیمت قطعات بر اساس قیمت تمام شده واقعی اعمال شود.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، در واکنش به اعلام خبر موافقت با افزایش 70 درصدی قراردادهای قطعه سازان گفت: هیچ اظهار نظری در این خصوص ندارم اما روشی که برای افزایش قیمت قطعات خودرو وجود دارد با توجه به نرخ ارزبری و برخی هزینه ها از جمله قیمت نهاده های تولید در حوزه های مختلف قطعه سازی متفاوت است بنابراین هزینه ها نیز به تناسب افزایش نیافته که بتوان رقم یکسان و دقیقی را در قراردادها و افزایش قیمت قطعه سازان اعلام کرد.

آرش محبی نژاد تصریح کرد: در جلسه قطعه سازان با خودروسازان پیشنهاد شد افزایش قیمت قطعات بر اساس آی پی آی قطعات و آنالیز قیمت قطعات بر اساس قیمت تمام شده واقعی اعمال شود.

وی گفت: شاید به نوعی متوسط افزایش قیمت قطعات 70 تا 80 درصد شود اما ممکن است قطعه ای بستگی به میزان ارزبری و آی پی آی که در خودرو دارد 50 درصد، 100 و یا 140 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

 



دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین در خصوص قول اختصاص 80 تا 90 درصدی تسهیلات خودروسازان به قطعه سازان اظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت مقرر شد تا 100 درصد تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان اختصاص پیدا کند و خودروسازان قرار نیست هزینه های جاری خود را از این تسهیلات برداشت کنند.

محبی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: این تسهیلات فقط برای احیای صنعت قطعه سازی اختصاص داده شده است و بناست به گونه ای مدیریت شود که تمام تسهیلات به طور مستقیم به صنعت قطعه سازی تزریق شود و اینها مواردی است که تاکنون توافق شده است.

کد خبر 109262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha