10 خودروی الکتریکی با بهترین مصرف انرژی در سال 2019

پرشین خودرو: باتوجه به پیشرفت قابل توجه وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست و سیستم های محرک الکتریکی در نسل های جدید، مقرون به صرفه خواهد بود تا با پرداخت هزینه بیشتر هنگام خرید اتومبیل های الکتریکی از هزینه های بالای سوخت و نگهداری وسایل نقلیه درون سوز در دراز مدت فاصله گرفت.

حال امروز در پرشین خودرو و به نقل از منابع معتبر خارجی فارغ از هزینه صرف شده برای خرید یک اتومبیل الکتریکی، سعی داریم مروری بر 10 خودروی برتر الکتریکی در سال 2019 داشته باشیم که دارای کمترین مصرف انرژی در کارکرد 100 مایل خود هستند.

10- فیات 500 الکتریکی

 



فیات 500 الکتریکی یا به اختصار فیات 500e به عنوان یک خودروی الکتریکی ساب کامپکت در بازار ایالات متحده آمریکا تنها در شهرهای ایالت کالیفرنیا و اورگن فروخته خواهد شد و باتوجه به میزان مصرف انرژی اعلام شده از سوی موسسه EPA، موفق شده در لیست کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی و در جایگاه دهم این لیست قرار گیرد که برای کارکرد 100 مایل خود حدود 30 کیلووات انرژی مصرف کرده و شاخص MPGe آن در محدوده 103 الی 121 قرار می گیرد که برای طی کردن مسافت 15 هزار مایلی، تنها نیاز به صرف 600 دلار هزینه برق خواهید داشت.

9- کیا نیرو الکتریکی

نهمین خودروی لیست از سرزمین چشم بادامی ها، یعنی کیا نیرو الکتریکی خواهد بود که این اتومبیل هم مصرف انرژی 30 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل دارد، اما شاخص MPGe آن بهتر بوده و معادل 102 الی 123 اعلام شده است که با افزایش این رقم میزان مصرف انرژی وسایل نقلیه الکتریکی و غیرالکتریکی بهتر خواهد شد.

8- نیسان لیف

 



پرفروش‌ترین محصول نیسان در بازار اروپا، بدون شک نسل دوم نیسان لیف خواهد بود و این خودرو موفق شده حتی در بازار نروژ به عنوان پرفروش ترین خودروی الکتریکی لقب گیرد، اما این خودروی پرفروش در لیست کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی موفق به کسب جایگاه هشتم شده و دلیل آن مصرف انرژی 30 کیلووات ساعت برای مسافت 100 مایل و شاخص MPGe معادل 99 الی 124 خواهد بود.

7- بی ام و i3

خودروی جذاب و ریزاندام "بی ام و i3" یکی دیگر از خوب های این لیست خواهد بود که مصرف انرژی آن از سوی موسسه EPA معادل 30 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل اعلام شده است، اما به دلیل شاخص MPGe بسیار خوب 102 الی 124 باعث شده در جایگاه هفتم لیست قرار گیرد. گفتنی است که این ماشین هم مثل دیگر خودروهای لیست که تا به اینجای کار بررسی کردیم، برای کارکرد 15 هزار مایل خود هزینه 600 دلاری به صاحبان خود تحمیل خواهد کرد.

6- هوندا کلاریتی الکتریکی

همانند فیات 500 الکتریکی، هوندا کلاریتی الکتریکی هم در بازار ایالات متحده آمریکا تنها در ایالت های کالیفرنیا و اورگن عرضه می شود و به دلیل شاخص MPGe حدودا 103 الی 126 و همچنین مصرف انرژی 30 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل، در جایگاه ششم کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی 2019 قرار گرفته است که در بازار ایالات متحده آمریکا فعال خواهد بود.

5- فولکس واگن گلف الکتریکی

خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن گلف یا به اصطلاح eGolf، در مصرف انرژی تا به اینجای کار بهتر از دیگر خودروهای این لیست عمل کرده و مصرف انرژی 28 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل درکنار شاخص MPGe مابین 111 الی 126 دارد و همین موضوع باعث شده تا هزینه های کارکرد اتومبیل در ازای 15 هزار مایل به چیزی حدود 550 دلار برسد.

4- شورلت بولت الکتریکی

شورلت بولت الکتریکی خودروی ساب کامپکت محبوب آمریکایی ها و مشتریان اقتصادی و دوست دار محیط زیست است که به دلیل شاخص MPGe حدودا 110 الی 128 و همچنین مصرف انرژی 28 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل، در جایگاه چهارم این لیست قرار گرفته است و همانند فولکس واگن گلف الکتریکی، هزینه حدودا 550 دلاری برای شارژ اتومبیل در ازای کارکرد 15 هزار مایل دارد.

3- هیوندای کونا الکتریکی

بعد از کیا در جایگاه نهم، لازم بود که شرکت خودروسازی هیوندای هم به عنوان شریک تجاری کیا در این لیست نماینده داشته باشد و حالا با رسیدن به جایگاه سوم، اولین خودروی کراس اوورتمام الکتریکی هیوندای را شاهد خواهیم بود که می تواند راندمان انرژی MPGe حدودا 108 الی 132 داشته باشد و میزان انرژی مصرفی آن از سوی موسسه EPA معادل 28 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل اعلام شده است.

2- تسلا مدل 3

 


مگر می شود در رابطه با خودروهای الکتریکی صحبت کنیم و حرفی از معروف ترین برند تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی درجهان به میان نیاید. شرکت خودروسازی تسلا بدون شک یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان وسایل نقلیه الکتریکی درجهان است که خودروی سدان و شاسی بلند آن جزو قوی ترین های بازار هستند، اما اگر به دنبال یک اتومبیل اقتصادی هستید، تسلا مدل 3 پیشنهاد فعالان صنعت خودروسازی خواهد بود که طبق اعلام موسسه EPA مصرف انرژی بسیار خوب 26 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل و همچنین شاخص MPGe مابین 123 الی 136 دارد تا کوچک ترین عضو خانواده تسلا با سربلندی کامل در جایگاه دوم لیست کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی فعال در بازار ایالات متحده آمریکا قرار گیرد.

1- هیوندای آیونیک الکتریکی

و اما در پایان به دیگر عضو خانواده هیوندای، یعنی خودروی هیوندای آیونیک تمام الکتریکی خواهیم رسید و ثابت کرده است که می‌توان با فعالیت کمتر از نیم قرن تبدیل به یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان اتومبیل در جهان شد و محصولی تولید کرد که بتواند جایگاه نخست بهترین خودروهای موجود در بازار ایالات متحده آمریکا را به نام خود ثبت کند. گفتنی است که این خودرو شاخص MPGe بسیار خوب 122 الی 150 و همچنین مصرف انرژی 25 کیلووات ساعت به ازای کارکرد 100 مایل دارد که باعث شده هزینه صرف شده توسط مشتریان برای تامین برق مورد نیاز کارکرد 15 هزار مایل به چیزی حدود 500 دلار برسد.

کد خبر 109315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha