کد خبر 109385
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کاهش فروش تویوتا و فیات در آمریکا

پرشین خودرو: شرکت تویوتا موتور گزارش داد فروش خودرو در آمریکا ۶.۶ درصد در ژانویه به خاطر تقاضای کمتر برای خودروهای کمری و پریوس کاهش یافته است .

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، شرکت تویوتا موتور گزارش داد فروش خودرو در آمریکا 6.6 درصد در ژانویه به خاطر تقاضای کمتر برای خودروهای کمری و پریوس کاهش یافته است .
سومین خودروساز آمریکا از نظر مقدار فروش در ژانویه 156021 خودرو فروخت که نسبت به 167056 خودروی سال قبل کمتر بود . فروش کمری 3.4 درصد سقوط کرد در حالیکه فروش پریوس 57 درصد پایین آمد .
مشاوران صنعت خودرو، جی دی پاور و ال ام سی اتوماتیک، پیش بینی کردند فروش خودرو در ژانویه حدود یک درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش داشته باشد . دلیل آن هم تا حدی بی ثباتی به خاطر تعطیلی اخیر دولت آمریکا است.
آنها همچنین تخمین می‌زنند کل فروش خودروی سبک در سال جاری 1.9 درصد کاهش یابد و به 17 میلیون واحد در مقایسه با 2018 برسد .
با وجود هشدار اقتصاددان ها نسبت به کاهش تمایل مشتریان برای خرید خودرو در سال جاری به خاطر افزایش نرخ بهره، خودروسازان بزرگ در مورد فروش در 2019 خوش‌بین هستند .
شرکت جنرال موتورز و فورد موتور دو خودروساز بزرگ که با هم 32 درصد سهم بازار را در 2018 در اختیار داشتند، ارائه گزارش فروش ماهانه را متوقف کردند و قصد دارند گزارش ها را به صورت فصلی منتشر کنند .
طبق اطلاعات دریافتی، فروش فورد 7 درصد رشد داشته در حالی که فروش جنرال موتورز 7 درصد در ژانویه پایین آمده است. هیچ کدام از این شرکت‌ها هنوز نظری در مورد این ارقام نداده‌اند .
رقیب کوچکتر، خودروسازی فیات کرایسلر یک افزایش 2 درصدی را در فروش اتومبیل در آمریکا برای ژانویه گزارش داد که بیشتر فروش آن مربوط به کامیونهای پیکاپ رم می‌شد. این شرکت انتظار فروشی قوی را در 2019 دارد .
فیات اعلام کرد 136082 خودرو در ماه گذشته فروخته است. این خودروساز سال گذشته در همین زمان 132803 خودرو فروخته بود .
فروش کامیونهای پیکاپ رم 24 درصد بالا رفته و به 39649 خودرو در ژانویه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رسیده است .

کد خبر 109385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha