بزرگترین فروشنده خودروهای مسافری جهان معرفی شد

پرشین خودرو: ائتلاف صنعتی رنو- نیسان- با فروش بیشترین حجم از خودروهای سبک در این حوزه گوی رقابت از فولکس‌واگن را ربوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، کمپانی رنو – نیسان در همکاری گسترده‌ با میتسوبیشی، موفق به فروش 10.76 میلیون خودروی مسافری و خودروی تجاری سبک در سال 2018 شده و این مجموعه خودروهای سنگین را در این آمار برآورد نکرده است.

نیسان اعلام کرده، با کاهش 2.8 درصدی در سال گذشته – نسبت به مدت مشابه سال قبل- 5.65 میلیون خودرو را به فروش رسانده و میتسوبیشی از افزایش 18 درصدی و فروش 1.22 میلیون خودرو خبر می‌دهد. این در حالیست که رنو با رشد 3.2 درصدی فروش خودروهای سبکش را به 3.88 میلیون دستگاه رسانده است.

 

خودرو

 


فولکس‌واگن با افزایش 0.9 درصدی رکورد فروش 10.83 میلیون دستگاه را با کامیون‌های "اسکانیا" و "مان" به ثبت رسانده است که در این میان 10.6 میلیون خودرو در رده خودروهای مسافری و سبک قرار می‌گیرند.

گروه خودروسازی تویوتا نیز در جایگاه سوم پرفروش‌ترین خودروسازهای جهان قرار می‌گیرد. مجموع فروش این برند ژاپنی از دو برند تویوتا، لکسوس، خودروهای زیرمجموعه دایاهاتسو و کامیون‌های سبک و سنگین "هینو موتورز" تشکیل می‌شود.

به جز خودروهای سنگین "هینو" تویوتا 10.39 میلیون دستگاه را در سال گذشته به فروش رسانده و انتظار دارد فروش در سال 2019 را به بیش از 10.76 میلیون دستگاه برساند.

کد خبر 109418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha