کد خبر 109422
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
سهم حمل و نقل عمومی از بودجه 98 شهرداری تعیین شد

پرشین خودرو: شهردار تهران گفت: ۳۰ درصد از بودجه ۹۸ شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از  تسنیم، پیروز حناچی در حاشیه برگزاری صدو بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه لایحه بودجه 98 به هیئت رئیسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس وعده‌ای که داده بودیم لایحه بودجه 98 شهرداری تهران امروز تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر تهران شد.


وی تصریح کرد: در تدوین لایحه بودجه تلاش شد با توجه به شرایط و فضای اقتصادی لایحه بودجه تهیه و تدوین شود.با توجه به تصویب برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران، لایحه بودجه 98 شهرداری تهران نیز با اهداف برنامه 5 ساله سوم تهیه و تدوین شده است و در سال آینده برشی از برنامه 5 ساله سوم شهر تهران اجرا می‌شود.

حناچی تصریح کرد: در 3 سال گذشته سقف بودجه شهرداری تهران ثابت مانده است و ما در سال آینده سقف بودجه شهرداری تهران را 18 هزار و 930 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که نسبت به سال 97، 9 درصد افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه 98 شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی و با تاکید و توسعه مترو و حوزه حمل و نقل ریلی پیش‌بینی شده است گفت: 30 درصد از بودجه 98 شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است.

 

حمل ونقل

 


شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 2 میلیون مسافر توسط حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند گفت: ایده‌آل ما برای این موضوع رسیدن به سقف 2 میلیون سفر در روز است و برای این کار نیاز به دو هزار واگن و 3 هزار اتوبوس جدید داریم.

حناچی همچنین به آخرین رایزنی‌ها برای پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز سازمان حسابرسی وارد بررسی بدهی‌ها شده و تا امروز حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان به عنوان بدهی دولت به شهرداری تهران مشخص شده است.

وی همچنین درخصوص بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها و موسسات نیز گفت: با توجه به این بدهی‌ها ما نتوانسته‌ایم تا امروز از اوراق مشارکت استفاده کنیم و به همین جهت راه حل‌هایی نیز برای این بخش پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران در پایان درخصوص بازدید اخیر مقام معظم رهبری از بهشت زهرا و دستورات ایشان درباره عدم یکسان‌سازی قبور شهردار تصریح کرد: شهرداری تهران برنامه خاصی را برای یکسان‌سازی قبور شهدا نداشته و بر اساس سیاست‌های اعلام شده عمل خواهیم کرد. چنانچه خانواده‌هایی نیز نسبت به یکسان‌سازی قبور شهدایشان در گذشته منتقد بودند ما آنها را نیز بررسی و مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

کد خبر 109422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha