700قطعه ساز در لیست دریافت تسهیلات 4000میلیاردی خودروسازان

پرشین خودرو: در لیست تهیه شده توسط خودروسازان حدود 700 قطعه سازی از امروز برای دریافت تسهیلات 4 هزار میلیاردی به بانک ها معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران با توجه به آغاز اعطای ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بانکی به قطعه سازان اظهار داشت: خودروسازان بر اساس مطالبات سررسید شده قطعه سازان، درصد بندی و مطابق لیستی که به بانک ها ارائه کرده اند مطالبات قطعه سازان پرداخت می شود.

مازیار بیگلو در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، افزود: بر اساس فرمولی که انجمن قطعه سازان با خودروسازان تهیه کردند، قطعه سازان بر اساس زمان و مبلغ مطالبات در اولویت دریافت تسهیلات قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: امید است با آغاز معرفی قطعه سازان به بانک ها و حداکثر تا پایان بهمن ماه جاری تمامی قطعه سازان تسهیلات تخصیص یافته را دریافت کنند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اشاره به اینکه دریافت این تسهیلات منوط به همکاری بانک ها با قطعه سازان است، اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات هم اکنون تعدادی از بانک ها با برخی از قطعه سازان تماس گرفته و خواستار ارائه شماره حساب و مدارک تکمیلی قطعه سازان شدند.

 

مازیار بیگلو



به گفته بیگلو، بر اساس آخرین تصمیمات قرار است کل تسهیلات 2 هزار میلیاردی هر دو خودروسازی به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت شود.


کل تسهیلات پاسخ گوی 40 درصد مطالبات سررسید شده قطعه سازان است

وی با اشاره به اینکه تمام این تسهیلات در مقابل کل مطالبات قطعه سازان چیزی در حدود 15 درصد از مطالبات واحدها خواهد بود ، بیان کرد: البته تسهیلات 4 هزار میلیاردی در مقابل مطالبات سررسید شده قطعه سازان رقمی در حدود 40 تا 50 درصد مطالبات سر رسید شده را پوشش می دهد .

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان تصریح کرد: تمام هم و غم خودروسازان و انجمن قطعه سازان این است که این مبالغ به دست قطعه سازان برسد تا تولید دوباره آغاز شود اما نکته مهم همزمان با این اقدام دولت، این است که خودروسازان قیمت قطعه سازان را اصلاح کنند.

بیگلو در پایان خاطرنشان کرد: فرایند اصلاح قیمت آغاز شده و خودروسازان مدارکی را از قطعه سازان درخواست کردند که به محض دریافت و تکمیل بررسی ها، اعمال قیمت ها انجام خواهد شد.

کد خبر 109511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha