کد خبر 109593
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
طرح جدید « معاینه فنی ویژه » در تهران

پرشین خودرو: شانزدهمین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر،  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مراسم افتتاح مرکز شماره ۱۶ معاینه فنی واقع در خیابان فدائیان اسلام گفت: افتتاح این مراکز ازاین‌جهت برای ما حائز اهمیت است که آلودگی شهر تهران موضوع کوچکی نیست و موفقیت در رفع آن‌یک موفقیت ملی به‌حساب می‌آید.

محسن پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه حل معضل آلودگی تهران تنها بر عهده شهرداری نیست، ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در مورد حل این معضل همکاری کنند، همین‌طور که نتیجه مثبت رفع آلودگی برای تمامی ما خواهد بود مسئولیت این اقدامات نیز بر عهده همه دستگاه‌هایی است که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در این مورد وظیفه‌دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه روز یکشنبه شورا، ارائه تخفیف معاینه فنی برتر از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافت، گفت: تلاش ما برای این است تا مردم به گرفتن معاینه فنی برتر تشویق شوند. طرح ترافیک برای شهرداری یک طرح درآمدزا به‌حساب نمی‌آید و شاهد آن این است که در سال ۹۶ نزدیک به ۳۰ درصد از مجموعه درآمدهای طرح ترافیک کاهش پیداکرده است. در سال ۹۷ هم درآمدهای طرح ترافیک به ۲۷۰ میلیارد تومان کاهش یافت که صد درصد این درآمد در توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه شده است.

 

معاینه فنی


پورسیدآقایی در ادامه از اجرای طرحی تحت عنوان «معاینه فنی ویژه» در تهران خبر داد و عنوان کرد: این برنامه در حال تدوین است و کارهای کارشناسی آن انجام‌شده است که تا پایان امسال از سوی سازمان محیط‌زیست ابلاغ خواهد شد. معاینه فنی ویژه از معاینه فنی برتر سختگیرانه تر خواهد بود و امیدواریم در سال‌های آینده با افزایش مراکز معاینه فنی خودروهای بیشتری در شهر تهران معاینه فنی ویژه بگیرند.

وی گفت: امسال وضعیت آلودگی در شهر تهران نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود. البته عده‌ای می‌گویند این اتفاق مثبت نتیجه تغییرات آب و هوایی و بارش باران بوده است. باراش باران قطعاً تأثیر دارد، اما اگر حجم آلاینده‌های موجود در هوا کاهش نیابد حتی با بارندگی ما نمی‌توانیم روزهای پاک زیادی داشته باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: امروز می‌توانم به شما قول بدهم که دیگر در تهران آلودگی سال ۹۶ را تجربه نخواهیم کرد. البته اطمینان نمی‌دهیم که همیشه مثل امسال باشد، اما تلاش خود را در این راستا خواهیم کرد.

کد خبر 109593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha