گسترش فعالیت امداد خودروهای متفرقه در غیاب نظارت وزارت صمت

پرشین خودرو: با گذشت نزدیک به 9 ماه از اصلاح مصوبه فعالیت شرکتهای امداد خودرویی و تدوین و ارائه ضوابط و دستورالعمل های آن به وزارت صنعت، همچنان این دستورالعمل بر روی میز وزیر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فعالیت شرکتهای امداد خودرویی متفرقه هر ساله و در آستانه ورود به سال جدید رونق بیشتری می گیرد نبود نظارت بر فعالیت این قبیل شرکتها موجب شده که علاوه بر گسترش فعالیت شرکتهای امدادی غیر مجاز، شرکتهای فروش کارت های امدادی جعلی نیز از اوضاع بازار فعلی سوء استفاده کرده و اقدام به عرضه کارت های جعلی کنند.

فعالیت این گونه شرکتها در حالی هر روز گسترش می یابد که اوایل امسال دولت برای کنترل و ساماندهی این شرکتها، نظارت بر امدادخودروها را به وزارت صنعت و معدن واگذار کرد بر این اساس با اصلاحیه ماده 31 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی دولت ، وظیفه صدور مجوز و ساماندهی فعالیت تمام شرکت‌های امداد خودرویی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است مصوبه ای که با گذشت نزدیک به 9 ماه از اصلاح آن و با وجود تدوین و ارائه ضوابط و دستورالعمل های آن و ارسال به وزارت صنعت،معدن و تجارت همچنان بر روی میز وزیر صمت قرار دارد.

اواسط ماه گذشته بود که مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، از نهایی شدن ضوابط و دستورالعمل فعالیت شرکتهای امداد خودرویی خبر داد و اعلام کرد که ظرف حداکثر یک هفته این دستورالعمل توسط وزیر ابلاغ می شود اما با گذشت نزدیک به یک ماه از وعده وی تاکنون این دستورالعمل ابلاغ نشده است!

در همین زمینه دبیر انجمن شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با اعلام بی اطلاعی از علت عدم ابلاغ دستورالعمل نظارت بر فعالیت شرکتهای امداد خودرویی عنوان کرد: با وجود مکاتبات و پی گیری های بسیار انجمن تاکنون پاسخی در خصوص ابلاغ این دستورالعمل به انجمن ارائه نشده است.


عباسعلی غیاثی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، اضافه کرد: ابلاغ این دستورالعمل و اجرای آن توسط وزارت صنعت موجب نظارت بر فعالیت امداد خودروهای قانونی و شناسایی شرکتهای امدادی فاقد مجوز خواهد شد.

 

عباسعلی غیاثی

اعتبار مجوز شرکتهای امداد خودرویی به پایان رسید اما دستورالعمل نرسید

دبیر انجمن شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با توجه به پایان اعتبار مجوز برخی از شرکتهای امداد خودرویی بر لزوم هر چه سریعتر ابلاغ این دستورالعمل تاکید کرد و اظهار داشت : تایید و ابلاغ این دستورالعمل ضمن اینکه موجب رفع بلاتکلیفی و تمدید مجوز شرکتهایی که اعتبار آنها به پایان رسیده می شود بلکه نظارت و ساماندهی بر فعالیت شرکتهای امداد خودرویی را تسریع خواهد کرد.

به گفته غیاثی این دستورالعمل در زمان وزیر سابق صنعت، توسط انجمن به دفتر وزیر ابلاغ شده است و دوباره برگشت خورده و با برخی اصلاحات به دفتر رضا رحمانی وزیر فعلی وزارت صمت ارسال شده اما تاکنون و با وجود پی گیری ها بازخوردی از سوی وزارتخانه دریافت نشده است.

کد خبر 109624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha