کد خبر 109633
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
اختصاص 30 درصد بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی

پرشین خودرو: معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸ شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل و ترافیک توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در بودجه پیشنهادی سال آینده، بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی در بخش حمل و نقل و ترافیک پیش‌بینی شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سکینه اشرفی  با اشاره به تقدیم لایحه ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال ۹۸ به شورای شهر تهران اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده که به عنوان اولین برش از برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران مطرح شده، به اولویت‌های مدنظر مردم پایتخت در موضوعات مقابله با آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک توجه ویژه‌ای شده است.


وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه می‌توان به آن اشاره کرد این است که حدود ۳۰ درصد از منابع بودجه سال آینده که بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود، برای اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای و مالی در بخش حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است.

به گفته اشرفی، از مبالغ اختصاص داده شده برای بخش حمل و نقل و ترافیک، حدود سه چهارم آن برای توسعه حمل و نقل ریلی و یک چهارم آن برای توسعه حمل و نقل غیرریلی در نظر گرفته شده است.

 

حمل ونقل

 


معاون شهردار تهران اظهارکرد: در بودجه سال آینده، رقم اعتبار پیش‌بینی شده برای توسعه بخش حمل و نقل ریلی در مجموع حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است که برای توسعه و ساماندهی خطوط فعلی و احداث و توسعه خطوط در حال ساخت هزینه خواهد شد.

اشرفی اضافه کرد: در بخش توسعه و بهسازی کمک به حمل و نقل عمومی غیرریلی نیز حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های مالی پیش‌بینی شده که در صورت تحقق درآمدهای شهرداری در سال آینده و اختصاص این مبالغ، می‌توان شاهد یک حرکت جدی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران باشیم.

وی با اشاره به سایر اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: علاوه بر بحث توسعه حمل و نقل ریلی و غیرریلی، برای تسهیل ترافیک، اصلاح معابر، ساماندهی و اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای پارک خودرو و توسعه و تجهیز پایانه‌های مسافربری نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که می‌تواند در افزایش رضایت‌مندی شهروندان موثر باشد.

کد خبر 109633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha