کد خبر 109644
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
راه اندازی خط هوایی قشم - مسقط

پرشین خودرو: با راه اندازی خط هوایی مستقیم جزیره قشم ایران به مسقط پایتخت سلطنت عمان از این پس هر هفته دو پرواز به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، در مراسم افتتاح این خط که سه شنبه شب برگزار شد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولان سازمان فرودگاههای عمان حضور داشتند.
این گزارش می افزاید : سفیر ایران در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از برقراری خط جدید هوایی از ایران به عمان ابراز خرسندی کرد و آن را ثمره روابط عمیق و مستحکم دو کشور دانست.
سفیر ایران روابط دو کشور را دیرینه، خوب و مستحکم توصیف و تاکید کرد: عزم راسخ رهبران و مسئولان دو کشور ایران و عمان باعث شده است تا مناسبات دوجانبه بیش از پیش شاهد رشد و گسترش در تمامی زمینه‌ها باشد.
گزارش سفارت ایران می افزاید : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در دیدار با جانشین رییس فرودگاه‌های عمان، گفت: جزیره قشم از ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف صنعتی همچون نفت، گاز، انرژی، شیلات، گردشگری، آب، برق و موارد دیگر برخوردار است و سرمایه گذاران کشور عمان می توانند با حضور در این منطقه آزاد در بخش های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

 

خط هوایی ایران عمان

 

حمید رضا مومنی، با اعلام اینکه جزیره قشم پتانسیل های بسیار زیادی در حوزه گردشگری دارد، افزود: برقراری این خط پروازی آغازی برای سفر گردشگران عمانی به این جزیره و بازدید از ظرفیت های طبیعی قشم خواهد بود.
'سامر بن احمد النبهانی' جانشین رییس فرودگاه‌های عمان نیز با خوشامدگویی به مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، گفت: این خط پروازی می تواند منجر به افزایش روابط اقتصادی و گردشگری دو کشور شود و با استقبال فعالان اقتصادی و گردشگران شاهد افزایش پروازها بین دو فرودگاه بین المللی مسقط و قشم خواهیم بود.
خط پروازی دو طرفه قشم به مسقط بعد از دبی دومین خط بین المللی این جزیره ایرانی محسوب می شود و از این پس روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته انجام خواهد شد.
ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال های اخیر همکاری های تجاری دو کشور به دلیل همکاری های بانکی رشد سریعی داشته است.

کد خبر 109644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha