کد خبر 109675
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
قیمت خودروهای برقی همچنان در حال کاهش است

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی تسلاموتورز برای دومین بار قیمت خودروی تسلا مدل ۳ را کاهش داد و این طور که به نظر می رسد قیمت سایر خودروهای برقی و الکتریکی نیز روندی کاهشی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، تسلا موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتاً بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی بازار خودروهای برقی و الکتریکی طبق گفته تحلیلگران و کارشناسان، قیمت بالای این وسایل نقلیه است و همانطور که تسلا موتورز تولیدکننده خودروهای لوکس و قدرتمند به شمار می‌رود، محصولاتش قیمت نسبتاً زیادی نیز دارد و همین امر موجب شده است با وجود کیفیت بالای خودروهای تولیدی تسلا، استقبال بسیار کمتری نسبت به سایر خودروهای برقی و الکتریکی موجود در بازار از این محصولات شود.

حالا یکی از سخنگویان شرکت تسلا موتورز روز چهارشنبه اعلام کرده است که قیمت تسلا مدل ۳ را به میزان ۱۱۰۰ دلار تقلیل و تنزل داده است تا مشتریان و علاقمندان به خودروهای برقی و الکتریکی بتوانند به راحتی آن را تهیه و خریداری کنند.

این دومین باری است که تسلا موتورز تصمیم گرفته است قیمت خودروی تسلا مدل ۳ را کاهش دهد تا این محصول را با قیمت ۴۲ هزار و ۹۰۰ دلار به بازارهای جهانی عرضه و ارائه کند.

 

تسلا

 


ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل شرکت تسلا موتورز پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های مشتریان و همچنین افرایش میزان خرید و فروش این محصول در بازارهای جهانی، قیمت مدل‌های مختلف خودروهای برقی و الکتریکی خود را تغییر و کاهش دهد.

خودروی تسلا مدل ۳ در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت عمومی معرفی و عرضه شد و تسلا پیش بینی کرد که تا پایان سال ۲۰۱۷ قادر خواهد بود بالغ بر پنج هزار دستگاه از این مدل را به مرحله تولید و عرضه برساند.

به نظر می‌رسد که با افزایش محبوبیت خودروهای برقی به‌عنوان وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین استقبال بی‌نظیر مشتریان و خریداران از این گونه خودروها، شرکت‌های خودروسازی بیشتری به فکر تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، لوکس و قدرتمند افتاده و با یکدیگر بر سر معرفی محصولات بهتر و باکیفیت‌تر به رقابت تنگاتنگی بپردازند. حالا این طور که به نظر می‌رسد با افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی در جهان، قیمت این محصولات به سمت و سوی معقول تر شدن پیش خواهد رفت و تناسب بیشتری خواهد یافت.

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که خودروهای برقی و الکتریکی دوستدار محیط زیست از این پس روندی کاهشی و نزولی را در پیش خواهند گرفت و همین امر نیز موجب رونق گرفتن بازار این محصولات در جهان خواهد شد.

کد خبر 109675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha