کاهش بار موجب خواب 25 روزه کامیون ها در بنادر شد

پرشین خودرو: در صورتی که طرح کرایه بر اساس تن _ کیلومتر به درستی و قانونمند توسط سازمان حمل و نقل جاده ای اجرایی می شد ثمرات خوبی را برای ناوگان حمل و نقل بار به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از موارد مهمی که در ماه های گذشته مورد اعتراض رانندگان کامیون بود، مسئله دستمزد و نرخ پایین کرایه ها بود که با اجرای طرح تن-کیلومتر از ابتدای دی ماه، بخش مهمی از مشکلات این صنف حل شد.

این طرح که پس از افزایش اعتراضات کامیون داران در ماه های گذشته و به پیشنهاد سازمان راهداری برای تعیین نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای کشور به تن‌ ـ کیلومتر مصوب و اجرایی شده است به نظر می رسد همچنان نقد هایی را از سوی فعالان در حوزه حمل و نقل بار به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار از جمله کسانی است که معتقد است که این طرح به دلیل دخالت برخی دستگاهها با ضعف هایی در محاسبه نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای ایجاد کرده است.

محمد خان بلوکی در همین زمینه به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در صورتی که به نحو درست و قانونمند نرخ کرایه تن _ کیلومتر توسط سازمان حمل و نقل جاده ای اجرایی می شد ثمرات خوبی را برای ناوگان حمل و نقل جاده ای به همراه داشت.

وی تصریح کرد: کسانی که این طرح تن- کیلومتر را مطرح کردند اطلاع درستی از این طرح نداشتند و با دخالت هایی که صورت گرفت اجازه ندادند که این طرح به خوبی توسط سازمان راهداری اجرایی شود.



توقف کامیون

کاهش بار و خواب 25 روزه کامیون ها در بنادر کشور

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار با اشاره به وضعیت بسیار بد و نگران کننده بار و کاهش حمل بار گفت: اوضاع در ناوگان حمل بار به میزانی نگران کننده شده که متوسط خواب هر کامیون به 20 تا 25 روز در بنادر می رسد و با اجرای طرح کرایه به تن - کیلومتر این وضعیت شرایط متفاوت و گاه بد و یا خوب را پیش روی رانندگان حمل و نقل بار قرار داده است.

خان بلوکی اضافه کرد: اجرای این طرح بر کرایه مسیرهای دور افزوده است اما در محاسبه جدید کرایه مسیرهای نزدیک تاثیری نداشته است.


نیاز سالیانه 5 میلیون حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل بار کشور

وی در ادامه با توجه به برخی اقدامات دولت در تامین لاستیک رانندگان حمل و نقل بار متذکر شد: کمبود لاستیک همچنان در این بخش وجود دارد و اختصاص یک جفت حلقه برای هر راننده خودرو سنگین کفایت نمی کند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به برخی مذاکرات با وزارت دفاع برای تامین لاستیک کامیون داران افزود: متاسفانه به دلیل قیمت بالا با وزارت دفاع به توافق نرسیدیم.

وی با اشاره به نیاز سالیانه 5 میلیون حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد نیاز در این بخش ناوگان حمل و نقل از تولیدات داخلی تامین می شود اما همچنان برای تامین 70 درصد باقی مانده نیاز به واردات داریم.

کد خبر 109768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha