بررسی نقاط اشتراک طرح جامع حمل‌ونقل و طرح جامع بنادر بازرگانی

پرشین خودرو: مدیر کل طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برآورد کل تقاضای واردات، صادرات و محموله‌های ترانزیتی که در افق‌های آتی از بنادر بازرگانی کشور استفاده خواهند کرد و همچنین سناریوهای مختلف تخصیص تقاضا در گروه‌های مختلف کالایی به بنادر کشور مهمترین نقطه اشتراک مطالعات جامع حمل‌و‌نقل و طرح جامع بنادر بازرگانی است.

به گزارش پرشین خودرو،  در آستانه آغاز فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی، جلسه هماهنگی مطالعات جامع بنادر بازرگانی با طرح جامع حمل و نقل کشور برگزار شد.

در این جلسه که با حضور صفری مقدم مدیر کل طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی، خلیلی مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی، کارشناسان دفتر طرح جامع و مشاورین طرح جامع بنادر بازرگانی برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نتایج مطالعات فاز اول طرح جامع بنادر بازرگانی ارایه گردید.

مدیر کل طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی نیز همزمانی انجام این مطالعات را فرصتی مغتنم جهت افزایش کیفیت و هماهنگی هر دو طرح ارزیابی کرد و اظهار داشت: برآورد کل تقاضای واردات، صادرات و محموله‌های ترانزیتی که در افق‌های آتی از بنادر بازرگانی کشور استفاده خواهند کرد و همچنین سناریوهای مختلف تخصیص تقاضا در گروه‌های مختلف کالایی به بنادر کشور مهمترین نقطه اشتراک مطالعات جامع حمل‌و‌نقل و طرح جامع بنادر بازرگانی است.

وی افزود: همچنین سیاستگذاری و برنامه‌ریزی نحوه حمل بار بین بنادر و مراکز لجستیک در نقاط تولید و مصرف کالاها و سهم بهینه هر یک از مودها و شیوه‌های حمل‌و‌نقل در حمل این محمولات از دیگر محورهای اشتراک و هماهنگی مطالعات جامع حمل‌و‌نقل و طرح جامع بنادر بازرگانی است.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون اولویت‌ها و سیاست‌های مد نظر در طرح جامع حمل‌و‌نقل و همچنین برنامه سازمان بنادر در مطالعات جامع بنادر بازرگانی مقرر شد به منظور هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر دو طرح و نتایج آنها، جلسات تخصصی بین مشاوران دو طرح برگزار شود و نتایج در جلسه بعدی مدیران کل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی و دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ارایه شود.

مدیرکل دفتر مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر التزام کامل این دفتر به نتایج و الزامات طرح جامع حمل و نقل به عنوان برنامه بالادستی مطالعات جامع بنادر بازرگانی، توجه به ریل پایه شدن بنادر و سیاست‌های توسعه سواحل مکران را از جهت‌گیری‌های کلی این مطالعات دانست.

کد خبر 109877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha