کد خبر 109887
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
نجات سرنشینان 20 خودرودر  جاده برفی بلده -هراز

پرشین خودرو: رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور اعلام کرد که راهداران سرنشینان تعداد 20 دستگاه خودرو را که به علت برف سنگین و کولاک شدید در جاده کوهستانی بلده - هراز زمینگیر شده بودند ، نجات دادند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بارندگی شدید همراه با برف از روز یکشنبه هفته جاری در شهرها و روستاهای مرتفع مازندران بویژه غرب این استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.
گزارش منابع محلی از مناطق کوهستانی بخش کجور نوشهر ، جواهرده و اشکورات رامسر ، دوهزار و سه هزار تنکابن و بلده نور حاکی از آن است که ارتفاع برف به بیش از یک متر رسیده است.
سلیمان ایزدی روز سه شنبه افزود: پس از امداد رسانی به سرنشیان این تعداد خودروها در گردنه های برفگیر 'لاوش ' ، این افراد به طور موقت در راهدارخانه این منطقه اسکان اضطراری داده شدند .
وی گفت: برف و کولاک شدید امروز سبب انسداد موقتی راههای ارتباطی بلده - پل زنگوله در گردنه لاوش شده بود که با عملیات نمک پاشی و برفروبی این مسیرها برای آمد و شد خودروها باز شد.
ایزدی افزود: ارتفاع برف در این منطقه به بیش از یک متر رسیده و با ادامه آن از اینکه دوباره شاهد انسداد این راههای ارتباطی باشیم ، دور ازانتظار نیست .
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور از رانندگانی که قصد گذر از این جاده ها را دارند خواست تا علاوه بر حصول اطمینان از سلامت خودرو، سوخت کافی و همچنین از زنجیر چرخ استفاده کنند.
هم اکنون شرائط جوی در مناطق جلگه ای غرب مازندران ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات نیز ریزش برف گزارش شده است .
بخش کوهستانی بلده نور با 46 روستا و جمعیت 12 هزار نفری دارای 120 کیلومتر جاده اصلی و 300 کیلومتر راه فرعی است.
اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود 750 کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.
شهرستان نور با جمعیتی دست کم 130 هزار نفردرغرب مازندران قراردارد.

کد خبر 109887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha