کد خبر 10989
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
افزایش نرخ ارز در صنعت خودرو غیرقابل تحمل است

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان نوسان نرخ ارز را بزرگترین چالشی دانست که خودروسازان و قطعه سازان با آن دست به گریبان هستند و گفت: افزایش نرخ ارز در صنعت خودرو غیرقابل تحمل است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی اگرچه از سیاست تک نرخی شدن ارز استقبال می کند، اما معتقد است که اگر با افزایش قیمت خودروها متناسب با رشد نرخ ارز موافقت نشود این سیاست به ضرر صنعت خودرو تمام خواهد شد. وی ادامه داد: طی چند ماه اخیر، تاثیر نوسانات قیمت ارز بر قیمت تمام شده قطعات خودرو بسیار زیاد بوده است. این در حالی است که شرکت‌های خودروسازی با محدودیت افزایش قیمت خودرو روبه‌رو هستند در حالی که قیمت قطعات و هزینه های تولید افزایش یافته است. دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به طولانی بودن پروسه گشایش اعتبار تا رسیدن مواد اولیه اظهار داشت: این فاصله نیز به نوبه خود بر هزینه های تولید تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش هزینه ها خواهد شد. وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و مشکل گشایش اعتبار، بیشتر خریدهای قطعه سازان از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود و آنها باید با پرداخت هزینه‌ای زیاد، مواد اولیه مورد نیازشان را تامین کنند. وی ادامه داد: اگر افزایش نرخ ارز به همین روند خود ادامه دهد، عرصه بیش‌ از پیش‌ بر خودروسازان و قطعه سازان تنگ خواهد شد وی گفت: افزایش نرخ ارز کل هزینه‌های حمل و نقل و گمرکی را افزایش می دهد زیرا‌ این دو مقوله با ارز سر و کار دارند و هرچه هزینه آنها بالا برود، فشار بر خودروساز و قطعه‌ساز نیز افزایش می یابد. به گفته وی، اگر افزایش نرخ ارز را در کنار سایر مشکلاتی که امروز گریبان تولید را گرفته، بگذاریم، باید بگویم صنعت خودرو یا باید تعطیل شود یا به سختی به کار خود ادامه دهد. دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه کافی است تولید چند قطعه ساز بزرگ بخوابد، در آن صورت کل زنجیره تامین خودرو مختل می‌شود، افزود: در آن صورت نمی‌توان اصلی‌ترین تبعاتش یعنی بیکاری را به ‌این سادگی‌ها کنترل کرد.
کد خبر 10989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    0 0
    هخر بهانه اي ميارين براي گراني و سودجويي در اين اشفته بازار بسه ديگه دست از سر مردم بردارين
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    0 0
    خدائیش 100دستگاه خودروی با سه سال ساخت باقیمت زیر 5میلیونی واردکنی اونوقت بی تاثیری نرخ دلار درقیمت خودروهای داخلی عملا" مشخص می شه بسه اینهمه خیانت به مصرف کننده