ضرورت تعیین تکلیف 3060 دستگاه خودرو موجود در گمرک

پرشین خودرو: نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: ٣ هزار و ٩۵٨ دستگاه خودرو در بندرهای شهید رجایی، باهنر و بندر لنگه بلاتکلیف مانده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت خودروهای بلاتکلیف موجود در گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندر لنگه، گفت: گزارش خوداظهاری درباره 329 دستگاه خودرو به گمرک شهید رجایی صورت گرفته است در حالی که 337 خودروها موجود در انبارهای این گمرک تاکنون خوداظهاری نکرده‌اند بنابراین در مجموع در این گمرک 666 خودرو بلاتکلیف وجود دارد.

ضرورت تعیین تکلیف3060 دستگاه خودرو موجود در گمرک شهید باهنر

نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی افزود: هچنین گزارش خوداظهاری درباره 958 دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر محقق شده اما 2102 خودرو نیز تاکنون به گمرک اظهار نشده‌اند، در بندر لنگه نیز 190 خودرو خوداظهاری شده و42 دستگاه خودرو در انبارهای این گمرک تاکنون خوداظهاری نکرده اند.

وی اظهار کرد: در مجوع 1477 خودرو در بندرهای شهید رجایی، باهنر و بندر لنگه به گمرک اظهار شده و 2481 خودرو تاکنون به گمرک اظهار نشده است که در مجموع 3958 خودرو در این گمرک‌ها بلاتکلیف مانده اند و باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

 

واردات خودرو

 


424 دستگاه خودرو به دلیل توقیف در کمرگ به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فرستاده شده است

وی با بیان اینکه 152 دستگاه خودرو از محل 12 فقره اظهارنامه به جهت عدم تائید مجوز ثبت سفارش در کمرگ شهید باهنر رسوب شده و پیگیری قضایی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: 424 دستگاه خودرو در این گمرک به دستور مرجع قضایی توقیف و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فرستاده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تمامی خودروها در مهلت قانونی، به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام شده اما به علت ممنوعیت ترخیص خودرو سازمان جمع آوری اموال تملیکی، کالا را خارج نکرده است.

وی با بیان اینکه صاحبان خودروهای خوداظهاری در گمرک بندر شهید باهنر، برخی از نمایندگی های مختلف هستند و تعدادی کمی نیز براساس بخش نامه 19 افراد شخصی هستند، یادآور شد: در گمرک بندر لنگه اکثر صاحبان خودروها افراد مختلف و غیر نمایندگی هستند.

نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکثر خودروهای خوداظهار در گمرک شهید باهنر از ارز دولتی استفاده کرده‌اند، اما در گمرک بندر لنگه 99 درصد ورود کالا بدون انتقال ارز صورت گرفته است؛ همچنین درخصوص خودروهای اظهار نشده گمرک، هیچ گونه اطلاعاتی از منشا ارز در اختیار نیست.

کد خبر 109895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha