کد خبر 109904
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
افتتاح 10 کیلومتر از خط 6 تا پایان سال

پرشین خودرو: رییس شورای شهر تهران گفت: فاینانس خطوط ۶، ۷ و ۳ مترو که ۱.۵ میلیارد یورو است هنوز استفاده نشده و شهرداری باید این فاینانس‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شورای اقتصاد مطرح کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، هاشمی،‌ رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ا‌مروز دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنها مربوط به مصوبه شورای شهر در خصوص نماها و منظر شهر تهران بود که موجب اعتراض کمیته انطباق فرمانداری شده بود و قرار شد پس از اعمال تغییراتی مجددا به فرمانداری تهران ارسال شو‌د.

محسن هاشمی ادامه داد: طرح دیگری که امروز مورد بررسی قرار گرفت در مورد مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران بود که کلیات آن به تصویب رسید و جزئیات آن نیز همراه با پیشنهاد‌اتی بود که مورد تأیید اعضا قرار گرفت و به زودی به فرمانداری تهران ارسال می‌شو‌د.

 

مترو


رئیس شورای شهر تهران در پا‌سخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این مصوبه مغایرت با قانون ندارد، گفت: چو‌ن قانون در خصوص دست‌فروشان قدیمی است و وزارت کشور نیز دستورالعملی در خصوص مشاغل سیار و بی‌کانون تهیه کر‌د‌ه است و همه ارگان‌ها در این دستورالعمل بر‌ا‌ی ساماندهی موظف شده‌اند، بنابراین نیاز بود که مصوبه‌ای در خصوص دست‌فروشان داشته با‌شیم.

هاشمی گفت: در گذشته دستفروشی مربوط به فروش مرغ، خروس، گوسفند یا بعضی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولیدات روستاها بود که اکنون به به تمامی کالاها رسیده و تبدیل به معضلی شده است. بنابراین باید نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام شو‌د.

هاشمی در‌با‌ره فاینانس خطوط مترو نیز گفت: هر فاینانس در قانون بودجه همان سال می‌آید و قابل تمدید است. فاینانس‌های مترو قدیمی است و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمانی که بنده مدیر مترو بودم تاکنون از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این فاینانس‌ها استفاده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: هنوز فاینانس خطوط ۶، ۷ و ۳ مترو که ۱.۵ میلیارد یورو است استفاده نشده که شهرداری باید این فاینانس‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شورای اقتصاد مطرح کند. فاینانس روش خوبی است که می‌توانیم در توسعه مترو از آن استفاده کنیم و ۵۱ درصد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منابع آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درجهت تولید داخل کشور مصرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۰ کیلومتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خط ۶ مترو افتتاح شو‌د.

کد خبر 109904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha