کد خبر 109911
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
سهم 50 درصدی شبکه ریلی در حمل و نقل کشور

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عمر متوسط واگن‌های حمل و نقل ریلی حدود ۳۰ سال است که این مسئله نشان‌دهنده ضرورت نوسازی ناوگان ریلی در کشور است.

به گزارش پرشین خودرو ، مجید کیانپور با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در کشور آثار مثبتی برای اقتصاد خواهد داشت به طوری که اگر میزان انتقال مسافر و کالا از طریق ریل افزایش یابد، قطعاً هزینه ها به صورت چشمگیر در بخش های مختلف کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی به معنای توسعه اقتصادی کشور است، افزود: بر اساس گزارش های واصله و بررسی های صورت گرفته، حداکثر استفاده از شبکه ریلی حدود ۵۰ درصد است، اما متاسفانه ما نتوانستیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

وی به خبرگزاری خانه ملت گفت: در شرایط کنونی نگاه دولت به توسعه حمل و نقل ریلی مثبت است، در همین راستا خوشبختانه با اذن رهبر معظم انقلاب و مصوبه مجلس، دولت در بحث فاینانس پروژه های ریلی مجاز شده که سهم ۱۵ درصدی خود در اجرای پروژه ها را از صندوق توسعه ملی تامین کند که این مسئله امتیازی ویژه برای وزارت راه و شهرسازی جهت توسعه حمل و نقل ریلی است.

کیانپور تصریح کرد:امروز توسعه حمل و نقل ریلی در گرو واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است، از این رو اگر در این حوزه به درستی سرمایه‌ها جذب شود، معادل قیمت و میزان فروش نفت به اقتصاد کشور کمک خواهد شد.

 

قطار

 


وی افزود: البته توسعه حمل و نقل ریلی نیازمند استقبال مردم از این بخش است، در تمام کشورها مردم برای تردد و مسافرت بیشتر از قطار ها استفاده می کنند اما در کشور ما گرایش به استفاده از حمل و نقل ریلی بسیار پایین تر است، بنابراین باید فرهنگ‌سازی لازم برای افزایش استفاده مردم از این بخش صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: افزایش امنیت ، صرفه جویی انرژی، کاهش ترافیک و بهبود وضعیت زیست محیطی از آثار مثبت توسعه حمل و نقل ریلی است، همچنین توسعه این بخش و افزایش سهم حمل مسافر و کالا نسبت به حمل و نقل جاده ای، موجب صرفه‌جویی ۳۵۰ میلیون دلاری می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: امروز عمر متوسط واگن های حمل و نقل ریلی بیش از ۳۰ سال است، حال با توجه به توان داخل و ظرفیت مهندسان کشور ما باید در جهت تولید واگن های جدید کاهش میانگین عمر واگن‌ها اقدام شود.

کد خبر 109911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha