نظارت بر برنامه 10 گانه بهبود وضعیت خودروسازان کلید خورد

پرشین خودرو: نظارت بر اجرای برنامه‌های 10 گانه بهبود وضعیت خودروسازان با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور هفتگی کلید خورد.

به گزارش پرشین خودرو، معاون وزیر صنعت با حضور در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و نشست مشترک با مدیران و مسوولان اجرایی این دو خودروساز بزرگ بر اجرای برنامه ۱۰ گانه تاکید کرد و تدوین برنامه زمان‌بندی مشخص برای توسعه کیفی و کمی تولید خودرو تا پایان سال ۹۸ را خواستار شد. فرشاد مقیمی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش مشتریان، خودروسازان باید ارتقای کیفیت خودرو را در کنار افزایش تولید در نظر گیرند.

این مسوول در مورد اجرای برنامه‌های ۱۰‌گانه گفت: افزایش کیفیت، میزان تولید، توسعه عمق ساخت داخل و برنامه‌ریزی برای خصوصی‌سازی این صنعت از جمله برنامه‌های طرح ساماندهی صنعت خودرو است.مقیمی عمل به همه تعهدات به مشتریان در تحویل خودروها، واگذاری اموال غیرمولد، تعیین قیمت محصولات تولیدی و بازنگری قراردادهای بین خودروسازان و قطعه‌سازان را از اولویت‌های این طرح برشمرد.این مقام مسوول با ارائه برنامه عملیاتی دو خودروساز بزرگ کشور، داخلی‌سازی قطعات خودرو را خواستار شد و گفت: تولیدکنندگان باید با شناسایی توانمندی‌های قطعه‌سازان به برنامه‌ریزی برای توسعه تولید این قطعات اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت برنامه‌ریزی برای رفع مشکل نقدینگی خودروسازان و پیگیری برای تسریع تخصیص اعتبارات به این صنعت را مهم برشمرد و اختصاص این تسهیلات را راهی برای افزایش تولید خودرو و بهبود کیفی این صنعت عنوان کرد تا در ایام پایانی سال شاهد بهبود وضعیت این صنعت و کاهش نارضایتی‌ها باشیم. وی موانع گمرکی را از دیگر مشکلات این صنعت دانست و گفت: با همکاری گمرک ترخیص قطعات تسهیل شده است و به زودی این مشکل رفع می‌شود.‌ در این نشست خودروسازان کمبود نقدینگی و روند طولانی ترخیص محموله‌ها از گمرک را از مهم‌ترین چالش‌های تولید‌کنندگان خواندند.

کد خبر 110017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha