تردد کامیون داران از سرخس به ترکمنستان ممنوع نیست

پرشین خودرو: معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد که تردد کامیون داران از سرخس و لطف آباد به ترکمنستان در وضعیت مطلوبی نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، حسینی  در ارتباط با موضوع جلوگیری کشور ترکمنستان از ورود ناوگان تاجیکستان از طریق سرخس و لطف آباد، اظهار کرد: کشور ترکمنستان از ۱۵ بهمن ماه سال جاری محدودیت هایی را برای ناوگان مختلف که ارتباطی با ملیت آنها ندارد، اعمال کرده است؛ هرچند این بدان معنا نیست که اجازه داده نمی شود که ناوگان مختلف از طریق سرخس و لطف آباد به ترکمنستان بروند.

وی ادامه داد: ایرانی ها یا تاجیکستانی ها از طریق مرز سرخس و لطف آباد می توانند به مرز تاجیکستان و ترکمنستان و فاراب بروند و ترکمن ها اجازه خروج را صادر می کنند.

معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که در حال حاضر بحث ممنوعیت تردد مطرح نیست، بلکه سختگیری های ویژه و خاص در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کالاها با بازدید و بررسی های ویژه عبور می کنند و اجازه خروج از ترکمنستان به سمت تاجیکستان داده می شود.

حسینی افزود: چند ماه قبل نیز چنین اتفاقی رخ داد و سختگیری هایی اعمال شد که به دلیل شرایط خاص امنیتی کشور ترکمنستان و ساختار حکومتی این کشور بوده است.

وی اظهار کرد: کماکان سختگیری ها ادامه دارد و ظاهرا به دلیل رعایت مباحث امنیتی کماکان شاهد نظارت های ویژه جهت عبور کامیون و کالاها هستیم.

معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به این که از طریق سرکنسولگری فاراب به منظور گشایش و پیگیری مساله اقدام کردهایم و با طرف ترکمن به منظور تسهیل امور مذاکره خواهد شد، خاطر نشان کرد: باید از طریق وزارت امور خارجه اعتراض خود را به گوش ترکمنستانی ها برسانیم.

حسینی ادامه داد: کامیون داران در حال حاضر می توانند از مرز سرخس و لطف آباد به سمت ترکمنستان حرکت کنند و به سمت مرز مشترک ترکمنستان و تاجیکستان یعنی فاراب بروند. مساله ای که باید به آن اشاره کرد این است که در حال حاضر کامیون داران به دلیل سختگیری ها و توقف زیاد و نبود امکانات ترجیح می دهند در کشور خودمان یعنی مرز لطف آباد و سرخس توقف کنند و زمانی که فاراب خلوت شد، اقدام به عبور کالا کنند.

کد خبر 110028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha