کد خبر 110033
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
خودرو‌هایی مناسب برای آخرالزمان!

پرشین خودرو: صنعت خودروسازی چیزی بیشتر از یک قرن قدمت دارد و در طول این مدت شاهد خودرو‌های رنگ و وارنگ زیادی بوده‌ایم که هر کدام برای کاری ساخته شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، صنعت خودروسازی چیزی بیشتر از یک قرن قدمت دارد و در طول این مدت شاهد خودروهای رنگ و وارنگ زیادی بوده‌ایم که هر کدام برای کاری ساخته شده‌اند. این خودروها نیازهای روزمره مردم را پاسخ می‌دهند و روی آنها برای تفریح و گردش نیز می‌توان حساب باز کرد. اما زمانی که شرایط سخت‌ و دشوار شود روی خودروهای معمولی به‌رغم تمامی پیشرفت‌ها و امکاناتی که دارند نمی‌توانید حساب باز کنید و بهتر است سراغ خودروهایی برویم که نسبت به خودروهای معمولی حرف‌های بیشتری در شرایط سخت‌ برای گفتن دارند.

این خودروها توانمندی‌های بسیار بیشتری دارند و حتی برای حوادث سخت و دشوار و رانندگی در مسیرهای بسیار ناهموار نیز مناسب هستند. اما از آنجایی که کمتر شاهد شرایط سخت و دشوار هستیم خودروهای جا‌ن‌سخت و مقاوم نیز نسبت به خودروهای معمولی کمتر ساخته می‌شوند. در این بین باز هم خودروهایی وجود دارند که در شرایط سخت‌ و دشوار خم به ابرو نمی‌آورند و به قول معروف برای آخرالزمان ساخته شده‌اند. از آنجایی که مشاهده این خودروها و بررسی اطلاعات فنی آنها خالی از لطف نیست در ادامه با هم به خودروهایی که برای آخرالزمان ساخته شده‌اند نگاهی خواهیم داشت.


آوتوروس شامان ۸*۸
 

خودرو

 


تقریباً تمامی خودروهایی که تاکنون مشاهده‌ کرده‌ایم ۴ چرخ دارند اما داستان آوتوروس شامان (Avtoros Shaman) فرق می‌کند و با یک خودروی هشت چرخ طرف هستیم که به پیشرانه‌ای توربوشارژ با ۱۷۰ اسب‌بخار مجهز شده است.

نیروی این پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت پیشرفته‌ای که در آوتوروس شامان تعبیه شده است به هشت چرخ بزرگ این خودرو منتقل می‌شود. این خودرو مصرف نسبتاً بهینه‌ای نیز دارد و با یک گالون بنزین حدود ۱۹ کیلومتر مسافت را پشت‌سر می‌گذارد. به این ترتیب در شرایط سخت و دشوار که احتمالاً فراهم کردن بنزین دردسرهای زیادی دارد روی آوتوروس شامان می‌توانید حساب‌باز کنید. باک این خودرو چیزی حدود ۲۷۰ لیتر ظرفیت دارد و به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت آوتوروس شامان با یک باک پر مسافتی بیشتر از ۱۳۰۰ کیلومتر را طی می‌کند و راننده و سرنشینان این خودرو را تاجایی که امکان دارد ا شرایط سخت بدون هیچ توقفی خارج می‌کند.

لندروور کاتبرتسان

خودروهایی برای آخرالزمان

کابین این لندروور همان کابینی است که در لنروور سال ۱۹۵۸ شاهد آن بوده‌ایم اما به لحاظ فنی و امکانات بعید می‌دانید تمامی لندروورهای که تاکنون ساخته شده‌‌اند حریف لندروور کاتبرتسان (Land Rover Cuthbertson) باشند.

این خودرو به لحاظ قدرت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بعید می‌دانیم مانعی وجود داشته باشد که بتواند جلوی لندروور کاتبرتسان را بگیرد. اما روی سرعت این خودرو نمی‌توانید حساب زیادی باز کنید چرا که این لندروور عجیب و مقاوم تنها با سرعت ۳۱ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

به این ترتیب می‌توان لندروور کاتبرستان را خودروی مناسبی برای شرایط سخت و دشواری دانست که برای خارج شدن از این شرایط عجله‌ای نداشته باشد، در غیر این صورت با سرعت آهسته‌ای که این لندروور دارد بعید می‌دانیم در زمان مناسب بتواند سرنشینان را از مهلکه نجات دهد.

جی‌.‌پی‌.‌وی کلنل ۸*۸

خودروهایی برای آخرالزمان

خودروهای معمولی ممکن است در جاده‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند اما بیشتر این خودروها در عبور از رودخانه‌‌های خروشان و صخره‌های بلند و ارتفاع کم می‌آورند و نمی‌توان انتظار زیادی از خودروهای معمولی برای عبور از مناطق صعب‌العبور داشت.

به این ترتیب اگر به دنبال بهترین خودرو برای عبور از مسیرهای سنگلاخی و رودخانه‌های عمیق می‌گردید می‌توانیم به شما خودروی جی‌.‌پی‌.‌وی کلنل ۸*۸ را معرفی کنیم. این خودرو قدرت زیادی نیز دارد و نه تنها ظاهر آن شبیه به یک نفربر نظامی است بلکه قدرت جی‌.‌بی‌.‌وی کلنل با یک تانک نظامی برابری می‌کند. جالب است بدانید این خودروی قدرتمند بدون اینکه خم به ابروی خود بیاورد دیواری با ضخامت ۳۰ سانتی‌متر را از هم می‌شکافد و حتی سیل هم نمی‌تواند جلوی حرکت جی‌.‌پی‌.وی کلنل را بگیرد.

باربوس ۸۵۰ باشمی

خودروهایی برای آخرالزمان

در نگاه اول به این خودرو شکل و شمایل مرسدس‌بنز ای.‌ام‌.‌جی جی ۶۳ در ذهن شما تداعی می‌شود و اگر چنین شباهت را تشخیص داده باشید باید برای شما بگوییم که اشتباه نکرده‌ایم و باربوس ۸۵۰ باشمی (Brabus 850 Buscemi Edition)، از روی مرسدس‌بنز ای‌.‌ام‌.‌جی ساخته شده است.

این خودرو در کنار استقامت و قدرت، زیبایی و امکانات داخلی شیک و جذابی نیز دارد و همین امر هم باعث شده تا باربوس ۸۵۰ باشمی چیزی حدود ۴۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. به این ترتیب از لحاظ قیمت می‌توان گفت باربوس ۸۵۹ باشمی یکی از اشرافی‌ترین خودروهایی است که برای آخرالزمان می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

اگر به دنیای خودرو علاقه داشته باشید احتمال دارد استیو باشمی را بشناسید، وی یکی از طراحان حرفه‌ای خودرو است و ید طولایی در شخصی‌سازی بهترین خودروهای دنیا دارد. باربوس ۸۵۰ باشمی نیز ساخت دست این طراح افسانه‌ای است و یک پیشرانه با ظرفیت ۶.۰ لیتر از نوع V8 را در این خودرو شاهد هستیم. این پیشرانه ۸۵۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با یکی از قدرتمندترین شاسی‌بلند‌های مقاوم و جان‌سخت دنیا طرف باشیم.

با چنین پیشرانه‌ای بدیهی است که باربوس ۸۵۰ باشمی سرعت چشم‌گیری نیز داشته باشد و این خودرو با سرعتی حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت سرنشینان را از شرایط سخت و دشوار خارج می‌کند.

اینکاس سنتری ام.‌پی‌.‌وی
 

خودرو

 



این خودرو ممکن است به‌لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی با تانک نداشته باشد اما به لحاظ امکانات فنی از یک تانک قدرتمند چیزی کم ندارد. اینکاس سنتری ام‌.‌پی‌‌.وی به لحاظ ابعاد نیز یک خودروی بسیار بزرگ است و حدود ۶ متر طول دارد. چنین ابعادی باعث شده سرنشینان به راحتی داخل خودرو قرار بگیرند و فضای بسیاری خوبی را در داخل این خودرو تجربه کنند.

اینکاس سنتری ام‌.‌پی‌.‌وی در برابر تمامی حوادث طبیعی و غیر طبیعی مقاوم است و تاب توان گلوله و بمب را نیز دارد. این خودرو تجربه شیرینی برای رانندگی نیز دارد و صندلی راننده در ارتفاع مناسبی قرار می‌گیرد تا دید کاملی از محیط اطراف در اختیار راننده قرار بگیرد.

در اینکاس سنتری ام.‌پی‌.‌وی یک پیشرانه ۶.۷ لیتری تعبیه شده است و این متور ۳۹۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند تا با نهایت سرعت از میان سخت‌ترین شرایط عبور کند. نیروی تولید شده توسط پیشرانه اینکاس سنتری ام.‌پی‌.‌وی به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و این موارد باعث شده تا در نیروهای نظامی نیز این خودرو به خدمت گرفته شود.

جیپ رانگلر ویلیس جیگر کارز
 

خودرو

 


اگر به تسلیحات نظامی علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که طراحی‌های زیبایی را نیز در سلاح‌ها و وسایل نقلیه شاهد هستیم. این جیپ رانگلر نیز از همین طراحی بهره گرفته و یک پیشرانه ۳.۶ لیتری از نوع V6 را در این خودرو شاهد هستیم.

پیشرانه این خودرو چیزی حدود ۲۸۵ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و بر خلاف سایر خودروهایی که در این فهرست دیدیم و ظاهری عجیب و غریب دارند با جیپ رانگلری طرف هستیم که توسط جیگِر کارز ( Geiger Cars) طراحی شده و ظاهر زیبا و جذابی دارد. جالب است بدانید این خودرو به لحاظ تعداد تولید نیز یک خودروی کاملاً خاص و نایاب است و جیگر کارز تنها ۱۰ دستگاه از آن تولید کرده است.

همین امر باعث شده تا جیپ رانگلر ویلیس جیگر کارز به لحاظ ارزش نیز قیمت گزافی داشته باشد و با قیمتی نزدیک به ۷۰ هزار دلار در بازارهای جهانی معامله شود.


تکنو ایمپالس راکت زد


خودرو

 

این خودرو ممکن است ظاهری فضایی و عجیب و غریب داشته باشد اما مطمئن باشید با یک خودروی جان‌سخت طرف هستیم که در شرایط دشوار راننده را هرگز تنها نمی‌گذارد، تکنو ایمپالس راکت زد سرعت بسیار کمی دارد و به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری با ظرفیت ۸۲ اسب‌بخار مجهز است.

این خودرو توسط روس‌ها تولید شده است و نیروی پیشرانه آن به چهار چرخ منتقل می‌شود. جالب است بدانید در کنار تمامی فناوی‌های پیشرفته‌ای که در این خودرو به خدمت گرفته شده است، فناوری بادکردن خودکار لاستیک‌ها بیشتر از همه به چشم می‌خورد. تکنو ایمپالس راکت زد دید وسیعی از فضای روبرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و خودرویی تمام‌عیار برای پشت‌سر گذشتن هرگونه شرایط سخت و دشوار است.

هنسی ولوسی‌راپتور ۶*۶
 

 

خودرو


بعضی از طراحان خودرو بر این باور هستند که چهار چرخ برای خودروهای جان‌سخت کفایت نمی‌کند و این خودروها باید هشت یا دست‌کم شش چرخ داشته باشند. در این زمینه می‌توان به هنسی ولوسی‌راپتور (Hennessey VelociRaptor)، اشاره کرد.

این خودروی جان‌سخت از پیشرانه‌ای از نوع V6 بهره‌ می‌برد که ۳.۵ لیتر ظرفیت دارد. این پیشرانه میزان ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و بعید می‌دانیم مسیری وجود داشته باشد که هنسی لوسی‌راپتور نتواند از آن عبور کند. چنین ویژگی‌هایی باعث شده تا این خودروی جان‌سخت قیمت گزافی هم داشته باشد و ۳۰۰ هزار دلار در بازارهای جهانی معامله شود.

تورساس پراتوریان

خودرو

 

این خودرو نیز مانند سایر خودروهایی که در این فهرست به آنها اشاره کردیم مسیرهای صعب‌العبور را به راحتی پشت‌سر می‌گذارد اما تورساس پراتوریان (Torsus Praetorian)، نسبت به سایر خودورهای این فهرست یک ویژگی بسیار جالب توجه دارد و با خودرویی طرف هستیم که به راحتی ۳۵ سرنشین را در خود جای می‌‌دهد تا انسان‌های بیشتری را از خطرهای سخت و دشوار نجات دهد.

تورساس پراتوریان پیشرانه‌ای قدرتمند با ظرفیت ۶.۹ لیتر دارد و این موتور چیزی حدود ۲۳۹ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌‌دهد. این خودروی جان‌سخت به یک بکسل بسیار قدرتمند و پیشرفته‌ نیز مجهز است و سرعتی حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دارد.

من‌هارت ام.‌اچ.‌ایکس ۶ دِرت
 

خودرو

 


وقتی صحبت از خودروهای جان سخت به میان می‌آید بعید می‌دانیم برند بی.‌ام‌.‌و به فکر شما برسد اما جالب است بدانید نسخه‌ای جان‌سخت از یکی از خودروهای بی‌.‌ام‌.‌و را شاهد هستیم که اتفاقاً ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد و تجهیزات داخل این خودرو نیز کاملاً اشرافی و لاکچری است.

این خودرو زیبایی خاصی دارد اما امکانات آن تنها به این ختم نمی‌شود و با یک پیشرانه بسیار قدرتمند در آن طرف هستیم که ۸۸۸ اسب‌بخار نیرو دارد و در سخت‌ترین شرایط راننده و سرنشینان را از مهلکه به‌در می‌برد.



نیسان ۳۷۰ زد.‌کی‌.آی
 

خودرو

 


وقتی صحبت از رانندگی در شرایط سخت به میان می‌آید همیشه به راندن در مسیرهای سنگلاخی یا عبور از روخانه‌های عمیق فکر می‌کنیم، خوشبختانه تمامی خودروهای این فهرست به خوبی از چنین مسیرهایی عبور می‌کنند اما وقتی پای برف و بوران در میان باشد حتی جان‌سخت‌ترین خودروها نیز در میان برف گیر می‌کنند. اینجاست که نیسان ۳۷۰ زد.‌کی‌.‌آی به کمک می‌آید و ادعای این را دارد که از میان برف و کولاک به راحتی عبور می‌کند.

یک پیشرانه ۳.۷ لیتری از نوع V6 را در این خودرو شاهد هستیم که ۳۲۸ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. این موارد باعث شده تا نیسان ۳۷۰ زد.‌کی‌.‌آی به خودرویی تمام‌عیار برای گذر از سردترین و برفی‌ترین روزهای زمستان تبدیل شود. لازم به ذکر است این خودرو در حال حاضر از جانب نیسان به‌صورت مفهومی ساخته شده و تنها در نمایشگاه شیکاگو رخ نشان داده است اما بدون شک اگر از چنین ایده‌ای استقبال شود شاهد تولید انبوه آن خواهیم بود.



تانک رضوانی



خودرو

 

شرایط سخت و دشواری در بیشتر مواقع از جانب طبیعت پیش روی انسان‌ها قرار می‌گیرد اما گاهی اوقات نیز انسان‌‌های برای هم دردسر درست می‌کنند و جنگ و درگیری انسان را در شرایطی قرار می‌دهد که به خودروهایی مقاوم در برابر بمب و گلوله نیاز پیدا می‌کند. تانک رضوانی برای همین کار ساخته شده است و یک پیشرانه هِلکت (Hellcat) از نوع V8 در این خودرو حضور دارد.

چنین پیشرانه‌ای ۷۰۷ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و این خودرو در کنار بدنه ضدگلوله از شیشه‌های مقاوم در برابر آتش و گلوله نیز بهره می‌برد. مقاومت تانک رضوانی از چیزی که فکرش را بکنید بیشتر است و این خودرو حتی در برابر موشک‌های بالیستیک نیز دوام می‌آورد.

قابلیت دید در شب، سیستم تعلیق تقویت شده، امکان مشاهده محیطی که دود آنرا فرا گرفته باشد را می‌توان از دیگر ویژگی‌های تانک رضوانی دانست. کاملاً مشخص است چنین قابلیت‌هایی برای مشتری ارزان تمام نمی‌شود و با خودرویی طرف هستیم که تادندان مسلح شده قیمتی حدود ۳۰۰ هزار دلار دارد.


پارتیزان وان
 

خودرو

 


ممکن است ظاهر این خودرو در نگاه نظر شما را جلب نکند اما جالب است بدانید با یک خودروی بسیار مقاوم و جان‌سخت طرف هستیم که سازنده آن به اندازه‌ای از پارتیزان وان مطمئن است که این خودرو را با صد سال گارانتی به‌فروش می‌رساند.

پارتیزان وان نه تنها از مسیرهای سنگلاخ و صخره‌های عظیم عبور می‌کند بلکه این خودرو کاملاً ضدگلوله ساخته شده و غیرقابل نفوذ است. جالب اینجاست که پارتیزان وان برای انتقال با هلیکوپتر نیز استقامت خوبی دارد و انداختن آن از ارتفاع پایین توسط هلیکوپتر هیچ مشکلی برای پارتیزان وان ایجاد نمی‌‌کند. با این حساب می‌توان گفت پارتیزان وان برای آخرالزمان طراحی شده و راننده و سرنشینان را در این شرایط سخت بدون شک تنها نخواهد گذاشت.



پال‌وی لیبرتی

خودرو

 

مشخص نیست در مسیرهای سخت و دشوار چه موانعی پیش‌روی راننده قرار می‌گیرد و به همین منظور پال‌وی لیبرتی (Pal-V Liberty)، در‌واقع خورویی است که روی زمین حرکت می‌کند و به‌عنوان یک خودروی پرنده در هوا نیز پرواز می‌کند.

پال‌وی لیبرتی دو سرنشین را در خود جای می‌‌دهد و با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در هوا به پیش می‌رود. البته این خودروی پرنده قیمت کمی هم ندارد و نسخه پایه آن با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار دلار به‌فروش می‌رسد و نسخه‌های پیشرفته‌تر آن قیمت‌های بیشتری نیز دارند.

تویوتا لندکروز اف‌.‌جی ۴۰ هات‌رود

خودرو

این خودرو مخصوص رانندگی در صحراهای گرم و سوزان طراحی شده است و مهندسین طراح آن چیزی نزدیک به ۱۲ هزار ساعت، وقت را صرف ساخت تویوتا لندکروز اف. جی ۴۰ هات‌رود کرده‌اند. در نتیجه با یک خودروی کاملاً اختصاصی برای صحرا طرف هستیم که پیشرانه قدرتمندی از نوع V8 دارد و ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند.

با این حساب می‌توان گفت تویوتا لندکروز اف‌.‌جی ۴۰ هات‌رود ممکن است در مسیرهایی که صخره‌های عظیمی دارند حرفی برای گفتن نداشته باشد اما مطمئن باشید این خودرو در گرم‌ترین صحراهای دنیا نیز راننده‌اش را تنها نمی‌گذارد.

در این قسمت به انتهای فهرست خودروهایی رسیدیم که برای آخرالزمان طراحی شده‌اند و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به خودروهای جان‌سخت و مقاوم علاقه دارید و اطلاعات خوبی از خودروهایی می‌دانید که از هر مانعی عبور می‌کنند،‌ در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان اطلاعات مفید خود قرار دهید.

کد خبر 110033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha