وزارت صمت نظارت بر تولید و عرضه خودروسازان را بیشتر کند / جولان دست دوم های وارداتی در غیاب مدل های روز بازار

پرشین خودرو : وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت بر شرکت های خودروسازی را بیشتر کند تا با عرضه مناسب خودرو از سوی آنها، قیمت ها در بازار واقعی شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر چه پس از مدتهاست اعمال دستوری قیمت و خواست مکرر کارشناسان و خودروسازان مبنی بر واقعی سازی و فروش در حاشیه بازار دولت با تصمیم گیری در این خصوص موجب رفع بلاتکلیفی در بازار شد اما با وجود تغییر جریان قیمت گذاری و فروش در حاشیه بازار همچنان بازار خودرو در آخرین ماههای سال روی آرامش را به خود ندیده بلکه باز هم تداوم نوسانات قیمتی خریداران واقعی را با بلاتکلیفی جدی روبرو کرده است.

در این شرایط 2 آیتم مهمی که نگاه فعالان و کارشناسان بازار برای خروج از وضع کنونی تاکید می شود عرضه مناسب خودرو و نظارت بر بازار است که تنها راهکار برای خروج از رکود و تعدیل قیمت خودرو اعلام می شود دو گزینه مهم از نگاه فعالان بازار این روزها با چالش همراه شده و باید هر چه سریعتر فکری برای آن از سوی خودروسازان، دولت و نهادهای نظارتی شود.

 

بازار خودرو


نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در همین زمینه ضمن اشاره به ادامه موج افزایش قیمت و رکود در بازار می گوید: عرضه قطره چکانی خودرو به بازار متاسفانه همچنان اوضاع بازار خودرو را در بلاتکلیفی قرار داده و با وجود فروش در حاشیه بازار ، عدم پاسخ گویی به نیاز بازار بر تداوم صعودی قیمت ها دامن زده است.

غلامحسین قاسمیان در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به عدم اعلام دقیق افزایش قیمت در دو هفته اخیر ، تاکید کرد : هر گونه اعلام افزایش قیمت از سوی فعالان بدون شک موجب ملتهب تر شدن بازار و نگرانی خریداران می شود و به عنوان مسئولان اتحادیه و نماینده فروشندگان ناگزیر به حفظ جو بازار خودرو هستیم.

به گفته وی با وجود اعلام افزایش تولید خودروسازان تاکنون خودرو چندانی به بازار عرضه نشده است و همچنان بازار برای آرامش در انتظار تزریق مناسب و مورد نیاز مشتریان است.

این فعال بازار خودرو بلاتکلیفی مشتریان و نوسان قیمت را عامل اصلی رکود در بازار خودرو عنوان کرد و افزود : وزارت صنعت باید نظارت بر شرکتهای خودروساز را بیشتر نماید تا با عرضه مناسب خودروسازان قیمت ها در بازار واقعی شود.

قاسمیان یاد آور شد : جدای از تاثیر نوسان قیمت و بلاتکلیفی ، افت شدید توان خرید در جامعه بر وضع کنونی بازار خودرو نیر بی تاثیر نبوده و با وجود تقاضا ،امکان خرید برای متقاضیان وجود ندارد.

وی همچنین کاهش نرخ ارز را بر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی موثر دانست و گفت : در صورت تلاش دولت برای کاهش نرخ ارز شاهد تغییراتی در قیمت خودرو خواهیم بود.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در پایان با توجه به تبعات توقف ثبت سفارش بر اوضاع بازار وارداتی ها یادآور شد : عدم ورود و عرضه مدل های روز وارداتی به کشور ، بازار وارداتی ها را در اختیار دست دوم ها قرار داده این در حالی است که به دلیل قیمت بالا، دست دوم ها خرید و فروشی در این بازار هم صورت نمی گیرد.

کد خبر 110069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha